imagesVorig jaar kreeg Joke geld terug van de belastingdienst (overigens gewoon geld wat er teveel door hen was ingehouden). Heel normaal werd het op onze gezamenlijke bankrekening overgemaakt.

Dit jaar kregen we via de post de tip van hen om het weer aan te vragen. Daar zijn we natuurlijk niet te lui voor, dus de teruggave maar weer aangevraagd.

Wel vreemd, ze wisten dat zij er recht op had……..Waarom het dan niet simpel overmaken?

Nee, nog vreemder wordt het:

Per omgaande kregen we een brief van de belastingdienst dat ze het bedrag niet over konden maken voor ze het bewijs hadden dat het rekeningnummer ook wel in het bezit was van haar. Daar hadden ze dus een schriftelijk bewijs van de bank voor nodig en een kopie van haar identiteitsbewijs.

En vorig jaar hadden ze dit niet nodig!?

Er is sinds vorig jaar helemaal niets veranderd!

“Leuker kunnen we het niet maken” Maar wel moeilijker!

Enfin we zijn er maar achteraan gegaan om ze van het gevraagde te voorzien en nou maar afwachten wat ze nu weer bedenken.

Toevallig stond er laatst in de krant dat ze bij de belastingdienst het de laatste tijd ontzettend druk heeft……..Hoe komt het nou dat me dat helemaal niet verwonderd?

Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

Eén reactie Volgende »

  1. Blog Zonder Naam schreef:

    Jullie hebben tenminste al wat terug gekregen. Ik betaal me blauw!
    Het probleem zit ‘m toch niet in al die frauderende oudjes?

    Like

  2. Billy schreef:

    sjonge toch, hoe komt het dat een mens zoveel moeite moet doen voor geld waar ie recht op heeft, en als je iets moet betalen dat veel vlotter gaat???

    Like

  3. en fouten dat er gemaakt worden…….
    als je iets moet betalen zijn ze er als de kippen bij,
    denk dat dit wel voor iedereen herkenbaar is.
    fijne zonnige dag toegewenst

    Like

  4. giselzitrone schreef:

    Einen schönen Tag da haben die voll einen Fehler gemacht,die sind ja auch nicht fehlerfrei.Liebe Grüße Gislinde

    Like

  5. rietepietz schreef:

    Ik krijg iéder jaar wat teveel ingehouden geld terug maar moet iéder jaar zélf bellen om een aangiftebiljet aan te vragen. Henk moet ieder jaar nog wat belasting betálen en …je raadt het al ,zijn aangifte biljet ligt ieder jaar ongevraagd in de bus.
    Het is niet leuk én niet makkelijk maar het hoort er nou eenmaal bij…het zij zo!

    Like

Plaats een reactie