Zojuist bij Rietepietz iets gelezen waar ik het heel eens mee ben, behalve dat er werd beweert dat de antiracisten links zouden zijn. Volgens mij gaat het helemaal niet over links of rechts, maar zit dat racisme in de natuur, zelfs bij dieren.

Het volgende heb ik jaren geleden meegemaakt:

Onze poes kwam op een dag thuis met een kwartel in de bek, dat is zo’n klein loopvogeltje. De poes liet het beestje los en ik pakte het vlug op voor de poes het weer zou pakken. Het beestje was weliswaar erg geschrokken natuurlijk, maar verder onbeschadigd. Nou had in die tijd iemand in de familie een volière waar ook wat kwartels in rond liepen, dus we vonden het een goed idee om die van ons er maar bij te zetten.

Een week later kwamen we weer bij die familie en onze eerste vraag was: “Hoe Maakt het onze kwartel?” Maar helaas, het beestje was overleden, dus wat onze poes niet had gedaan hadden de kwarteltjes die daar woonden het beestje dood gepikt.

Mijn conclusie is dus dat ook onder dieren racisme heerst, want de kwartels die er woonden wilden van die vreemdeling niks weten. Nou kan ik niet zeggen of die kwartels nou links of rechts waren. Ik bedoel maar. Wij mensen zouden toch beter moeten weten!

Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

Eén reactie Volgende »

  1. Joke schreef:

    Ja jammer genoeg gebeurde dat. Al zie je ook wel eens een filmpje waar bv een hond een wees katje opvangt. Zou dat dan die verstandige zijn of speelt hier dan weer mee dat dat geen wilde honden zijn en dat ze genoeg te eten krijgen. Moeilijk.

    Like

  2. rietepietz schreef:

    Het grootste probleem is dat de term “racisme” ondertussen zó opgerekt is dat alles dat maar even anders dan anders is racisme wordt genoemd. En toch zijn er nou eenmaal cultuurverschillen en is gelijke behandeling niet altijd mogelijk en soms zelfs niet gewenst.Om maar iets heel onbenulligs te noemen, laat iemand met zo grote kroes krullenbol het haar maar eens kammen met het kammetje waar ik mijn dunne vlas koppie mee kan.Dat gaat niet goed komen .
    Het gaat er maar om elkaar in z’n waarden te laten en dat dan wél van twee kanten, en dan heb ik het ook niet over rechts of links.

    Like

  3. Suskeblogt schreef:

    racisme vind je overal en in alle culturen en rassen. Wat dit met links of rechts te maken heeft weet ik niet. Zelf de termen links en rechts vind ik niet meer van deze tijd.

    Like

  4. J@n. schreef:

    En Rietepietz, het gaat mij ook niet om het woord ‘Respect’, maar om de daad.

    Like

Plaats een reactie