Piet.

Ik heb straks een mailtje van Joke gelezen wat ze naar ‘Dagblad De Limburger’ had gestuurd en nu had ik haar gevraagd of ik het ook op mijn weblog mocht zetten, want ik vind dat ze wel het een en ander duidelijk maakt wat voor veel mensen schijnbaar nog onduidelijk is.

Met jullie kolom van donderdag 13-8-2020 kon ik een heel end meegaan. Tot aan de regel

“houdt Face boek ons een spiegel voor, en stof tot nadenken “. Misschien moeten we ze eindelijk het echte verhaal eens vertellen i.p.v. .pieten die door de schoorsteen kruipen enz in plaats van zonder echt de voorgeschiedenis te kennen een oordeel te vellen.  Het verhaal van een Bisschop in een Turkse havenstad die slaven vrijkocht en ze daarna in dienst nam zodat ze niet meer verkocht konden worden aan slaven handelaren. Je zou het beter als een erebaantje kunnen zien zoals de Zwitserse Garde aan het Vaticaan met hun exotische uniformen. Ook aan het Engelse hof hebben de gardisten hun traditionele kledij . Bij het huwelijk van Philippe van Spanje zag je eregardes. En “knechten”? Zo werden vroeger alle werknemers genoemd . En dat zijn wij allemaal. Misschien de eigenaren van een Multi national niet, maar zelfs die zal rekening moeten houden met de omstandigheden. Op de eerste plaats ik ben mordicus tegen discriminatie, heb zelf ook buitenlandse vrienden maar naar mijn mening gaat het hier héél ergens anders over en zouden mensen Sinterklaas als een held moeten zien die zeker in die tijd heel goed werk heeft verricht.

Met vriendelijke groet

Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

Eén reactie Volgende »

  1. Suskeblogt schreef:

    Een heel mooie uiteenlegging.

    Geliked door 1 persoon

  2. J@n. schreef:

    Dat vind ik nou ook, Ben benieuwd of de krant hem publiceerd.

    Like

  3. rietepietz schreef:

    Het stuk waar Joke op reageerde ken ik niet. ik weet wél bijna zeker dat de krant dit niet gaat publiceren want tegengeluiden zijn “not done” tegenwoordig. De waarheid in het midden, van twee kanten bekijken, geven en nemen…. het lijkt allemaal niet meer te bestaan.

    Geliked door 1 persoon

  4. J@n. schreef:

    Dat had ik Joke ook al voorspeld. We zijn het weer eens! 😉

    Like

  5. rietepietz schreef:

    Jeetje, je laatste brichtje alweer 2 jaar geleden. 😉

    Like

Plaats een reactie