Omdat ik reeds langere tijd niet meer zo vlot ter been ben en toch nog wel wat beenspieren over wil houden ben ik iedere dag ’n kilometer of 10 á 15 gaan fietsen hier in de omgeving en als ik het nou graag zou doen was het hier ook een hele goede omgeving daarvoor.

Graag doe ik het niet en ik weet wel dat het voor veel mensen een gezonde hobby is, maar voor mij dus niet.

Ik heb ook geen zogenaamde ‘trapondersteuning’, want naar mijn mening is die er alleen maar voor om de gewrichten soepel te houden en die zijn bij mij al soepel genoeg en ik hoef ook niet zo nodig afstanden van zo’n 40 of 50 kilometer af te kunnen leggen, anders kocht ik wel een brommer of ging ik wel met de auto.

Maar, zoals gezegd, graag doe ik het niet en daarom zoek ik weleens wat smoesjes om niet te hoeven, zoals buiig weer, want dan blijf ik thuis.

Omdat het vandaag ook weer een dag is met die aprilse grillen heb ik besloten om me niet nat te laten regenen en thuis te blijven. Dat heeft dan ook het ‘voordeel’ dat ik nu tijd heb om hier nog ff een logje te plaatsen, mede om nog eens uit te proberen of het mij nog lukt om door de helpende mail van rietepietz nog een foto hierbij kan plaatsen en je ziet het!

Houdje.

182

»

  1. rietepietz schreef:

    O ja, die “vrijwillige dwang”kennen we wel. Hier is het de verplichte wandeling die we meestal wel plezierig vinden maar met dit wisselvallige weer willen we daar ook wel eens een beetje mee sjoemelen;-)
    Fijn dat je toch weer bent gaan proberen om foto’s te plaatsen, soms is het maar een kleinigheid waardoor je vastloopt want je had éigenlijk niet veel hup nodig.

    Liked by 1 persoon

    • J@n. schreef:

      Alleen moet ik nog uit zien te vogelen hoe die foto er ook weer wat kleiner op te krijgen is.
      Wat het fietsen betreft ging Joke ook regelmatig mee, maar ze heeft op dit moment een lichte longontsteking en daardoor weinig lucht en voor mezelf vind ik het wel noodzakelijk om nog wat beenspieren over te houden.

      Like

      • rietepietz schreef:

        de foto kun je (waarschijnlijk) zo verkleinen, als je hem geplaatst hebt in je logvenster klik je de foto aan, dan krijg je een regeltje met wat symbooltjes en de tekst “bewerken” , gewoon even zoeken wat je nodig hebt door met de cursor erover te gaan dan krijg je meestal te zien wat je met een bepaald symbool kunt doen. Met “bewerken”kun je de afmeting aanpassen. Wens Joke beterschap van me, zorg maar goed voor haar want een longontsteking is niet niks.

        Liked by 1 persoon

  2. J@n. schreef:

    Dat van Joke weten we ondertussen, ze is drie kilo afgevallen, gelukkig begint het weer wat te beteren.
    En op het weblog ga ik nog wel wat oefenen, 😉

    Like

  3. Suskeblogt schreef:

    bewegen doet je gezond blijven. Fietsen in slecht weer doe ik ook liever niet. Het moet leuk blijven.

    Liked by 1 persoon

  4. J@n. schreef:

    Precies Suske, het is al erg genoeg dat in de winter mijn vingers zowat los in mijn handschoenen liggen van de kou en dan hoeft het nog niet eens te vriezen.

    Like

Geef een reactie

