Neem me niet kwalijk, maar ik ben, wat men in rechtse kringen een ‘linkse, wegkijkende gutmens’ noemt en dat zijn dan nog de netste benamingen.

Al langer ben ik er van overtuigt dat men verplicht is om een andere mens die in nood is te helpen naar vermogen en gelukkig leef ik nog in een land waar dat ook mogelijk is en gedaan wordt, voorlopig althans als je de meningen her en der op facebook leest.

Natuurlijk werkt het ook mee dat er hier op ongeveer een kilometer afstand van waar ik woon, op het ogenblik , ik geloof, zo’n 700 vluchtelingen worden opgevangen en dat ik deze mensen dus ook regelmatig tegenkom. De meesten zeggen me ‘goedendag’ en meestal nog in het Nederlands ook. Het is me al overkomen dat ik, toen ik wat onvoorzichtig voor een auto de weg op wilde gaan, ik door een schreeuw van een asielzoeker werd gewaarschuwd……

Nu wil ik niet beweren dat deze mensen allemaal heilig zijn, maar navenant zijn er ondanks de grote groep die daar bij elkaar zijn, weinig incidenten en ik weet zeker dat die niet ‘onder de pet’ gehouden worden zoals ‘rechts’ beweert, integendeel zou ik zeggen, want die worden uitgebreid door onder andere ‘De Telegraaf’ naar buiten gebracht.

Ook snap ik wel dat het niet allemaal oorlogsvluchtelingen zijn en dat er zeker wel ‘economische gelukzoekers’ tussen zitten, maar die wonen er hier vlak over de grens ook massaal, die hebben overigens wel de Nederlandse nationaliteit en die zijn daar gaan wonen om de Nederlandse fiscus te ontvluchten, maar daar gaat het hier niet over.

Ik bedoel maar dat ik ondanks dat er hier ook regelmatig feesten worden georganiseerd waar ook veel van die asielzoekers naartoe komen, in die twee jaar dat ze hier zijn, zich nog nooit ook maar het minste incident dat zou lijken op die vermeende toestanden in Keulen heeft voorgedaan……..

Vreemd nietwaar?

Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. Rietepietz zegt:

    Bij wat jij hier schrijft heb ik geen twijfels hoor, uit de eerste hand zijn altijd de beste berichten. Overal waar er ” mensen tussen het bericht en de werkelijkheid zitten” kan de waarheid afwijken, zowel ten goede als ten slechte. dat realiseer ik me heel goed hoor.

    Liked by 1 persoon

    • J@n. zegt:

      Kijk meis, zo ken ik je weer!😉

      Like

      • Rietepietz zegt:

        Nou ik blijf wel reel hoor ….. dat ergens geen filmpje van zijn wil niet zeggen dat het niet kan bestaan hoor, van de meeste criminele handelingen bestaan nou eenmaal geen filmpjes😉

        Like

      • J@n. zegt:

        Dat klopt wel, maar als er onder die massa mensen iets bijzonders gebeurt en ik bedoel daarmee iets sensationeels, dan ben ik ervan overtuigt dat het gefilmd wordt en vooral omdat bij die gelegenheid al massaal met die mobieltjes werd gefilmd. Als men dan zoiets op een mobieltje heeft staan dan wordt het, zeker door de rechtse garde, met liefde en plezier op YouTube gezet, dat zal je toch wel met me eens zijn? En dan vind ik het vreemd dat ik daar niets kan vinden dat op onregelmatigheden wijst.

        Like

  2. Suskeblogt zegt:

    ik kom via mijn werk regelmatig in contact met vluchtelingen en in mijn straat woont ook zo’n gezin. Nooit moeilijkheden mee gehad. Dus ik ben het volledig met je eens.

    Liked by 1 persoon

  3. datzalwel zegt:

    Het is een natuurlijk gegeven dat mensen van vreemde dingen een beetje bang zijn. Dikwijls terecht en dikwijls onterecht. Zoals hier al gezegd er zijn veel goede maar ook verkeerde mensen. Dat geld voor de vreemde maar ook voor “onze “mensen. Ik ga in eerste instantie iedereen open tegemoet als mens tegenover mens en ben eigenlijk weinig teleurgesteld, alleen bevestigd we zijn allemaal mensen met onze goede en eigenaardige eigenschappen. Laten we mensen in nood als mens op vangen en proberen iets van deze wereld te maken zonder bevooroordelen van groepen en eigen waarde behouden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

