Wat daar in Keulen gebeurt is moet verschrikkelijk zijn geweest.
Ik stel me voor dat ik daar gelopen zou hebben met mijn vrouw en dat er opeens wat mannen aan mijn vrouw zouden zitten……….Nou, dan moesten ze van goede huizen komen, maar dan vloog ik er ondanks mijn leeftijd in, die waren nog niet met me klaar en ook als ze me met een groep vast zouden houden, op een zeker moment zouden ze me los hebben moeten laten….. Nee, er zou wel een mogelijkheid zijn als ze mij tevoren helemaal in elkaar zouden slaan.

Nou is er toch iets vreemd, ondanks dat ik heel nauwgezet vele filmpjes die er op internet staan heb bekeken en bij herhaling nog eens, heb ik nergens kloppartijen gezien…….(Ik heb trouwens ook nergens gezien dat er groepen mannen vrouwen lastig vielen). Kijk dan vraag ik me af, ben ik nou zo dapper of zijn die Duitsers nou zo laf? Ook is het me niet opgevallen dat de ziekenauto’s vele in elkaar geslagen mannen hebben af moeten voeren. Daar is in de politierapporten ook niks van te lezen. Nee, er waren wel wat gewonden door vuurwerk, maar dat is in de gegeven omstandigheden niet zo vreemd. Nou zou je ook nog kunnen stellen dat de mensen die de filmpjes op internet hebben gezet die incidenten niet gefilmd hebben, maar dat zou wel heel vreemd zijn, want men is juist tuk op sensatie nietwaar?

Ik ben me bewust dat ik hier nu ‘zit te vloeken in de kerk’, want dit verhaal komt vele mensen niet goed uit, maar anderen die na willen denken over het een en ander geef ik er hier wat stof voor. De groeten.

Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. meninggever zegt:

    Je kent mijn mening intussen wel. Wij zijn het fundamenteel oneens. Vrouwen die worden lastig gevallen, het zijn er intussen honderden, waarvan er hun ondergoed kwijt raakten, werden betast, een geval van verkrachting zelfs, en als het even kon ook nog beroofd. De mannen die hen evt. begeleidden werden apart gehouden door de helden die dit deden. Intussen is het een breed verspreid probleem geworden. Niks nieuws want de dadergroep is in grote lijnen de zelfde die ook in Nederlandse zwembaden en op stranden voor problemen zorg(d)en. Daarom zijn de meiden weer dik aangekleed op het strand, want dit schorem vindt het normaal om onze dochters te zien als ‘hoeren’ als ze zich uitkleden. Omdat ze geen opvoeding hebben genoten, onze cultuur niet accepteren, en de wetten die hier gelden aan hun laars lappen. Keulen is nog maar aan waarschuwing voor wat we nog meer gaan meemaken met al die lui. Zolang we niet willen zien wat we binnenhalen roepen we het als beschaafde wereld ook over ons af. Kortom, gekleurde benadering J@n!

    Like

    • J@n. zegt:

      Inderdaad Leo, ik ben het fundamenteel oneens met jou en Wilders en andere schreeuwers. Dat ook de mensen die de vluchtelingen niet zien als uitschot, niet blij zijn met de stroom mensen die deze kant uit worden gejaagd mag duidelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat we ze maar laten verrekken en proberen hen in een kwaad daglicht te plaatsen, zodat er een haat gekweekt wordt waarvan we de gevolgen niet kunnen overzien (pogroms) Ik word veel banger van jullie dan van die vluchtelingen.

      Like

    • datzalwel zegt:

      Leo, jij ziet andere dingen dan wij. Hier zijn ook wel enkele relletjes geweest over jongelui die zich misdroegen. maar dit is aangepast zoals het hoort, Inzake kleding is er in het geheel niets verandert. En hier ging het trouwens over zaken die zijn gebeurt toen er nog geen sprake was van enige vluchteling.Hier in het azc zitten een driehonderd kinderen ( die zouden er niet zijn? ) die, daar kan ik de gemeente een pluim voor geven, hier allemaal naar school kunnen met Nederlandse les incluis. In zo’n grote groep gebeurt natuurlijk wel eens wat zoals overal in de maatschappij. Ik hoop dat de vreselijke toestanden daar in Syrië snel opgelost kunnen worden zodat de meeste toch weer vlug naar huis kunnen.Of geloof je dat ze liever hier blijven waar ze al voordat iemand ze gezien heeft al veroordeelt zijn. Voor het geld hoeven ze het ook niet te doen Syrië is behoorlijk welvarend en van een uitkering word je echt niet rijk als je tenminste onze “eigen “mensen daarover hoort. Niemand is blij met welke vluchtelingen dan ook maar een menselijke opvang tot betere tijden.? Ik hoop dat het lukt zonder dat het vreselijk uit de hand loopt.Laten we het in ieder geval een kans geven,

      Liked by 1 persoon

  2. jokato zegt:

    Goed zo Joke, helemaal mee eens!
    Groetjes…..

    Liked by 2 people

  3. meninggever zegt:

    Mensen, zet die roze zonnebril nu eens af en begin niet meteen te schelden. Ik heb al vaker betoogd dat ik een realist ben en geen fascist of zo. Ik wijs op zaken die niet deugen. En die vluchtelingenstroom (..) deugt niet. Veel te veel mannen alleen, die, in jouw woorden Jan, niet vechten voor hun vaderland, gezin of stad, maar in hun eentje verdwijnen. Als het al Syriers betreft. Men komt uit heel Afrika, uit Eritrea, uit Albanie, uit Marokko, Tunesie etc. etc. 70% jonge mannen alleen. Niks gezinnen. In Steenbergen, onlangs nog in het nieuws vanwege ‘relletjes’ zijn ondanks de toezeggingen dat er gezinnen zouden worden gehyuisvest, alleen jonge mannen te vinden. Uit genoemde landen, niks Syrie. Kortom, de bevolking van dat Brabantse stadje boos, en niet onterecht. Je kunt niet net doen of je neus bloedt. In Syrie woedt een vreselijke oorlog met de barbaarse heidenen van IS en nog zo 20 groepen. Maar in andere landen niet. Marokko? Tunesie? Albanie? De Balkan? Of heb ik iets gemist? Dan komt men hier aan (veiligheid ook in 8-10 andere landen onderweg geboden, maar men wil perse naar Duitsland of Nederland) en houdt zich niet aan de wetten, normen en waarden maar slaat toe waar het kan. En dan moeten wij gewoon de andere kant op kijken en doen of dat niet gebeurt? Waarom daarbij niet en in andere gevallen wel hulp bieden of aandacht? Waarom nieuwtjes die niet zo politiek correct zijn verzwijgen? Zit daar een stroming achter die echt wil dat er een volksverhuizing op gang komt? Gewoon realistisch kijkend zie ik niet waarom we wel sociaal moeten zijn tegen al deze stromen asielzoekers, maar niet voor onze eigen ouderen. Waarom laten we wel toe dat werklozen werkloos blijven, woningzoekenden zonder onderdak en we ook nog eens de andere kant op kijken bij voedsel- en kledingbanken. Tuurlijk, oorlog is erger, maar dan ook graag de roze bril af en onderscheid leren maken tussen de een en de ander. Zolang dat niet gebeurt blijven we zitten met zaken als die nu in Duitsland en Zwitserland zijn ontstaan. En moeten vooral vrouwen, homo’s, joden en anders denkenden sterk gaan twijfelen over een veilige toekomst hier. En was het nu net niet zo dat het daarover ging! En Jan, ik heb nu al een keer of drie aangegeven dat ik geen gevoelens heb bij Wilders. Zij bent de man van het communisme, ik weet het, maar daarmee is niet iedere anders denkende meteen een extreem rechts denkend mens hoor…enig fatsoen mag….

    Like

    • J@n. zegt:

      Leo toch, er is aan jou een missionaris verloren gegaan, maar je blijft wel steeds de verkeerde kant uit kijken en mij een communist noemen, dan ben jij een fascist.

      Like

    • J@n. zegt:

      Eigenlijk wilde ik geen woord meer aan je vuilmaken, maar toch nog maar eens; wat ben je toch een simpel iemand en daar vergelijk ik je toch weer met Wilders, grote woorden maar geen oplossingen, nee Leo, mij bekeer je niet.

      Like

  4. rietepietz zegt:

    Ik heb géén filmpjes gezien, en ga er ook niet naar zoeken, Keulen is nog altijd te ver weg om me er zélf een oordeel over te kunnen vormen.
    Het probleem is dat we al minstens 20 jaar te maken hebben met gekleurde berichtgeving , alles dat goed is aan vluchtelingen wordt uitvergroot, alles dat fout is aan vluchtelingen wordt in de doofpot gestopt.
    Bij “ons”werkt het omgekeerd, alles dat “wij” fout doen wordt uitvergroot en alles dat “wij” goed doen wordt in de doofpot gestopt.
    Ik ga er toch van uit dat al die vrouwen niet zómaar aangifte gaan doen, en ik heb lang genoeg in Den Haag gewoond om te wéten dat integratie nauwelijks van de grond is gekomen en er van de “gewone” Nederlander onevenredig veel aanpassing verwacht wordt. Ik blijf dus m’n eigen principes trouw en blijf iedereen gelijk behandelen, of ze dat nou prettig vinden of niet. Ik drink m’n neutje óók in bijzijn van een moslim maar zal hem niet dwingen óók een neut te nemen. Wie me te na komt schopt ik voor z’n ballen, al zal het moeilijk worden wanneer dat door een groep gebeurd, op dát gebied heb ik géén illusies,
    Evengoed kun jij dus net zo min met zekerheid weten hoe de “de zaak Keulen” in elkaar steekt en is verdedigen eigenlijk nét zo onzinnig als veroordelen.

    Like

    • datzalwel zegt:

      Dus niet verdedigen en niet veroordelen, verzwijgen of zonder vooroordelen het erover hebben.

      Like

      • rietepietz zegt:

        Niet “ver”zwijgen maar zwijgen als je dingen niet uit “eigen weten” kunt bevestigen of ontkennen. tenzij de bron betrouwbaar is. De pers laat nu eenmaal zien waarmee men denkt te verkopen en dat geld ook voor veel filmpjes die op het internet rondgaan.

        Like

    • J@n. zegt:

      Ben ik beslist niet met je eens, maar in jou optie moeten we die mensen dus maar laten verrekken, want ze hebben het verkeerde geloof……..leuk.

      Like

      • rietepietz zegt:

        Nee dat zeg ik niét. ik kan me van hieruit geen goede mening vormen over de veronderstelde gebeurtenissen ( daar zijn andere mensen voor aangenomen) en voel me dus niet geroepen mensen te veroordelen óf te verdedigen, en dat geld evengoed voor die vrouwen die aangifte hebben gedaan.Je kunt natuurlijk proberen de zaken van 2 kanten te bekijken , dat is niet verkeerd, maar dan alleen van één van de twee partijen het waarheidsgehalte in twijfel trekken is net zo min reéel als dat van de andere kant doen.

        Like

  5. datzalwel zegt:

    Wie scheld er hier Leo? Wij niet , maar wij willen humaan zijn , wat niet deugt moet bestraft dat vinden wij ook. Maar niet eerst veroordelen en dan pas kijken. Wij willen niets verzwijgen maar ook niet erger ,maken. En Rietepietz ik kan dan niet verdedigen maar ik kan wel er op wijzen dat op face boek behoorlijke lelijke taal gebruikt worden dan bedoel ik Leo zeker niet.,maar dat mag ik dan misschien wel vermelden.dat is nog tijd genoeg als iets bewezen is.En of je nu wel of niet je borreltje drinkt gaat inderdaad niemand aan maar daar heb ik ook nog niemand over gehoord.We mogen waakzaam zijn maar om deze vluchtelingen nu overal de schuld van te geven.

    Liked by 1 persoon

    • rietepietz zegt:

      Gelukkig weet ik niets van wat er op facebook gebeurt, maar het verbáást me niet.
      juist daarom vind ik het persoonlijk verkeerd om ter verdediging van een nog niet bewezen onrecht dan maar een ándere groep aan te vallen met een indirecte beschuldiging van valse aangifte. In beiden gevallen weten wij niets zeker en wordt alles wéér onnodig op scherp gezet.
      Kijk ik begrijp jullie motivatie en waardeer jullie humane opvattingen maar helaas zijn er grote groepen mensen zoals op facebook..die alleen uit zijn op sensatie verhalen . Die kom je tegen bij voor én tegenstanders en moeten we vooral niét willen voeden met .vanuit wélk standpunt dan ook.

      Like

      • J@n. zegt:

        En klinkt het voor jou geloofwaardig als je in de krant leest dat er 516 aangiften zijn gedaan, of zou het niet zo kunnen zijn dat de buitenlanderhaters nu maar allemaal aangiften komen doen? Ik heb ze niet geteld, maar volgens mij waren er niet eens 516 vrouwen op het plein, er werd massaal vuurwerk afgestoken en dan hebben veel vrouwen het er niet zo op. Het gaat er mij alleen maar over wat ik met eigen ogen heb waargenomen en wat geloofwaardig is. In ieder geval vaart Wilders er wel bij.

        Like

      • rietepietz zegt:

        Zoals ik al schreef, de media , en dan bedoel ik alle media, zijn gebaad bij sensationele berichtgeving. Dat realiseer ik me heel goed .
        Behalve dat is er héél veel onrecht en wereldleed dat we meestal “gekleurd”aangeleverd krijgen.
        Ik wil daar géén stelling in nemen omdat ik er niet voldoende over geïnformeerd kán zijn.
        Het gaat er niet om wat ik geloofwaardig vind, het gaat om de waarheid en die weet ik in deze natuurlijk niet!
        Maar als jij erbij was (dat had ik niet uit het verhaal begrepen) zou je meer gezien kunnen hebben dat is duidelijk, en dán spreek je uit eigen ervaring en kunt daar een waardevolle getuigen zijn. Op filmpjes afgaan is voor mij wat lastig, daarvoor laat ik zélf te vaak in filmpjes “mijn waarheid zien” hoewel die misleidingen gelukkig altijd onschuldig van aard is.

        Like

  6. meninggever zegt:

    Jan, helaas, we worden het idd niet eens. Omdat jij weigert in te zien dat met het koren veel kaf deze kant op komt en ik daar voor waarschuw. Ik heb al een paar jaar een vrij realistische kijk op zaken die met de integratie van doen hebben. Deels door eigen observaties in een stad als Amsterdam, maar zeker ook doordat ik alle media doorspit om er achter te komen hoe zaken nu eigenlijk in elkaar zitten. Jij stopt mij (en dat deel je met veel zgn. progressieven) direct in de hoek van extreem rechts om die mening. Opmerkelijk dat je dan boos wordt als ik jou een rechtgeaarde communist noem. Dat is zo vreemd omdat je bijna trots zou moeten zijn op die titel. Het wijzen naar elkaar doe je met een vinger, die andere vier richt je daarbij op jezelf. En jij begon ook op Facebook met verwijzen naar roergangers etc. Beneden de waardigheid. Ik ben iemand die niet loopt te jubelen over al die instroom, zeker niet. Maar dat komt meer omdat bepaalde groepen in onze samenleving echt elke kritiek van de tafel vegen als het gaat om integratie. Ik maakte in 1975 de compleet mislukte integratie van Surinamers mee in de woonwijk waar ik toen tegen een hoge huur mocht wonen. De criminaliteit was een taboe. PvdA wilde er niet van horen. Maar het was er wel en hoe. Later waren de problemen met Turken en Maokkanen gewoon bestaand, maar genegeerd door hen die er niets over wilden horen. Wat is dat toch met die dikhuiden in de politiek. Die horen-zien-en-zwijgen mentaliteit is zo enorm schadelijk. Benoem problemen, geef oplossingen, breng groepen bij elkaar maar haal dit niet door de war men eenzijdig Nederlanders naar de moskee brengen. Zij die hier komen wonen moeten domweg onze normen waarden accepteren, de taal spreken, en de wetten respecteren. En met die simpele geboden kom je bij Keulen, en alle andere steden waar ellende is geweest. Er is een groep die kennelijk hierheen komt om rotzooi te trappen. Mag er dan niet worden gewezen en gezegd dat dit compleet onacceptabel gedrag is en dat je dan hier niet welkom bent? Draai het nu eens om Jan, en kijk hoe jij behandelt zult worden als je hetzelfde zou doen als je aan vrouwen zou zitten in de landen van herkomst. IK denk, geseling of doodstraf tot gevolg. En wij? Wij kijken de andere kant op……. Daar wringt de schoen, nergens anders!

    Like

    • J@n. zegt:

      Dat er ongedierte tussen zit heb ik nooit ontkent, ik heb zelfs gezegd dat het wel zeker is dat er dat tussenzit, maar om dan 80 procent van die vluchtelingen af te doen als gelukzoekers gaat me te ver, dus dat weigerde ik niet te erkennen.
      Ik blijf het trouwens gek vinden dat jij alle buitenlanders, zoals Wilders ook, ziet als criminelen. En wat betreft het aantal dat we tot nog toe welkom hebben geheten is 0,24% van de Nederlandse bevolking, is het dan zo erg om wat op te schikken? Zelfs als je met de toekomstige gezinshereniging rekening houdt is het niet zo veel en als we nou allemaal stoppen met discrimineren is er ook werk genoeg voor die mensen. Wat het verzwijgen van onaangename dingen betreft, de Telegraaf leeft van sensatieverhalen dus die zorgt wel dat alles ruim aangedikt onder de aandacht wordt gebracht. Wat die behandeling in het buitenland betreft hebben de Feijenoordsupporters in Rome laten zien en dat waren beslist niet de enigen die hebben laten zien hoe goed wij Hollanders zijn, maar dat zullen ook wel weer ‘verontrustte burgers’ zijn geweest. Als er grote groepen van een soort mensen bij elkaar zijn schijnen ze zich te moeten misdragen, maar daar kan je een heel volk niet op aankijken.
      Maar oké, samengevat wil ik maar zeggen dat er nog steeds niet één filmpje op internet is opgedoken waar op te zien is dat er dames werden gemolesteerd en met dat getal van meer dan 500 aangiftes wordt het zelfs lachwekkend, als de reacties niet zo beangstigend waren.

      Like

  7. datzalwel zegt:

    Wij doen niet aan horen zien en zwijgen, alleen geven wij niet enkel de foute dingen door maar hebben ook oog voor de goed menende. Als je alle media afstroopt zoals je zegt krijg je ook alle foute dingen ,die zijn er niet om ook de zaken te melden die wel goed gaan. Mensen die rotzooi schoppen pak je inderdaad aan maar dan zonder iedereen over een kam te scheren.

    Like

  8. Oei….. wat een discussie…. Wel opvallend dat er steeds meer en meer vrouwen aangifte doen. Waar trek je de grens bij ongewenst gedrag? Media vergroot veel dingen uit.
    Eh… Ik blijf gewoon thuis, ga niet in grote mensenmassa’s kopen en draag bij tijd en wijlen een hoofddoek je om mijn haar schoon te houden. En mocht er een kerel van welke nationaliteit dan ook ongewenst avances maken, dan rijg ik ‘m aan de mestriek!

    Like

Geef een reactie

