images (1)

Toen ik bij mijn apotheek kwam voor aanvulling van mijn pillen gaf ze mij een vreemd merk mee, toen ze er opmerkzaam op werd gemaakt zei ze dat het een vervanging van mijn normale pillen was met dezelfde werkzame stof. Ik dacht :”Oké, die zullen dan wel even goed zijn en waarschijnlijk goedkoper.” Toen ik thuiskwam toch maar even de bijsluiter vergelijken. Nou ja, dat hadden kopieën van elkaar kunnen zijn, op een punt na, namelijk de oude pillen bevatten werkzame stoffen voor: Epilepsie, angststoornissen en zenuwpijnen en voor dat laatste heb ik ze. Laat nou die nieuwe pillen alleen maar voor epilepsie en angststoornissen zijn en niet voor datgene waar ik ze voor heb……..Dus mijn vrouw maar eens laten bellen, want normaal weet ik niet wat te zeggen in een telefoongesprek, maar in zo’n geval zeg ik al snel te veel. Het antwoord was dat de pillen toch echt wel dezelfde stoffen bevatten, maar ze zou het wel even navragen en dan zou ze wel terugbellen. Een kwartiertje later belde ze terug dat ik de pillen kon komen omruilen.

Waarom zouden ze dat toch allemaal doen en wie heeft er in dit geval de beslissing om me goedkopere pillen mee te geven, want duurder zullen ze wel niet zijn? Gaat tegenwoordig de verzekeraar hier over? Niet zo best dan!

Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. goede morgen Jan,
    dat ligt beslist aan de verzekeraar, bezuinigen, alles moet goedkoper tegenwoordig……
    fijne week voor jou

    Like

  2. datzalwel schreef:

    Milliarden in kas en maar bezuinigen. We zijn er niet op vooruit gegaan sinds dat onzalige idee de ziekenfonds af te schaffen.

    Like

  3. rietepietz schreef:

    Het is in dit geval natuurlijk een kanjer van een fout van de apotheker. Die moet wanneer hij/zij een middel vervangt natuurlijk controleren of het middel inderdáád over dezelfde kwaliteiten beschikt, daar hebben ze voor geleerd zou ik zo zeggen.
    Hartstikke goed dat je zelf zo alert bent, dat is in de huidige zorg helaas broodnodig.

    Like

  4. Ik herken dat. Kreeg ineens andere puffer voor mn astma. Ook dezelfde werkzame stof maar dan goedkoper kreeg ik te horen. Ik proberen. Werkte al minder handig en hielp ook niet voldoende.
    Verzekering gebeld. Nee oude merk mocht niet meer vergoed worden want deze puffer was 4 euro goedkoper. Alleen als mn huisarts een brief schreef dat die andere puffer niet werkte zouden ze de oude vergoeden. En zo gebeurde.
    Goed hoor Jan dat je die beschrijving hebt gelezen en dat bleek het niet hetzelfde te zijn!

    Like

  5. Was iets te snel. Want anders krijg je weer meer pijn. Belachelijk dat verzekeraars bepalen wat je mag hebben.

    Like

Geef een reactie

