Stel je voor:

Er wordt een familie bedreigd door een stelletje boeven.

Ik wil dapper zijn en ga tegen die familie zeggen:

“Kom maar bij mij en ik bescherm jullie”, ook al kost het me een smak geld.

Enfin, ze komen.

Maar wapens mogen er niet worden gebruikt door mij, dat staat nou eenmaal in de wet.

Die boeven hebben echter wel wapens en komen dus vertellen dat ik de mannelijke leden van het door mij beschermde gezin uit moeten leveren, opdat ze gevangen gezet kunnen worden en dus geen verdediging meer kunnen organiseren.

Omdat ikzelf nou eenmaal geen wapens heb die opgewassen zijn tegen de bewapening van de boeven valt er door mij niet veel tegenin te brengen en na de belofte van de boeven dat ze goed behandeld zullen worden laat ik ze gaan.

Omdat die boeven nou eenmaal niet alleen boeven zijn, maar ook nog misselijke schurken, vermoorden ze die mannen………..

 

Later word ik dus verplicht, omdat ik die mannen niet goed beschermd heb, een schadevergoeding te betalen aan de vrouwen en kinderen van de familie.

 

Klinkt dit logisch?

 

Nee, niet echt hè? Maar dat is wel gebeurd bij het drama in het voormalige Joegoslavië.

Daar gingen de dappere Nederlandse blauwhelmen ook de plaatselijke bevolking ‘beschermen’, met nauwelijks bewapening.

De rest van het drama is bekend.

 

De groeten. Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. datzalwel zegt:

    De gedachten gang van veel mensen is voor mij niet altijd te volgen, dat deze mensen zwaar teleurgesteld zijn omdat ze dachten nu veilig te zijn daar kan ik nog wel in meegaan maar dit lijkt toch ook veel op de hand bijten die je voedt. Op de eerste plaats is toch zeer zeker de agressor schuld dunkt me.

    Like

  2. Dit kan ik niet meer volgen…..ongelooflijk!!!!

    Like

  3. Suskeblogt zegt:

    de wereld is om zeep zong Urbanus al jaren geleden

    Like

  4. logbankje zegt:

    Het is waar wat je daar zegt, de blauwhelmen stelde niet veel voor, konden ze ok niet.
    Het zelfde gebeurd want morgen gaan er veertig man marechaussee richting het rampgebied in Oekraïne.
    Ze zijn welkom zegt men, maar zonder wapens. Hans

    Like

  5. Mijn beredenatie is dezelfde……
    …..En een ander bekend gegeven is dat uit de oost-bloklanden veel mensen hier komen om “geld te halen”. (zakkenrollen, inbreken e.d) Dit is waarschijnlijk een legale manier om onze schatkist te legen en ons van onze belastingcentjes af te helpen.

    Like

  6. meninggever zegt:

    Onze democratie is zo ingericht dat het in tegenstelling tot het vroegere gedoe in Bosnie of Servie, hier een rechtsstaat is. Waar veel juristen goud verdienen door voor mensen die overblijven na een drame, schadevergoedingen te eisen van de in hun eigen nalatige regering die hen zou hebben moeten beschermen. Of bijvoorbeeld het slavenverleden hebben veroorzaakt.Bloedgeld stinkt niet en dan mag je daarmee het imago van de jongens die er onder dreiging van tanks en AK47’s verder bezoedelen. Hadden die knapen zich dood moeten vechten? Dan hadden vermoedelijk de nabestaanden van hen weer een rechtszaak aangespannen. Je doet het zelden goed in een democratie. Misschien moeten we eens afleveren ons overal mee te bemoeien en de wetten wat aanscherpen zodat we niet straks nog claims krijgen van Portugezen die hun vroegere kolonieen moesten afstaan aan Piet Hein of zoiets…

    Like

    • J@n. zegt:

      En schadevergoedingen betalen voor de slavenhandel die onze verre voorouders eeuwen geleden hebben bedreven, ook nog zo’n goeie.
      Nee inderdaad moet Nederland eens stoppen met overal ter wereld politieagent te spelen, dan hielden we misschien ook nog wat belastingcenten over.

      Like

  7. rietepietz zegt:

    Ik geef het óp om enige logica te zoeken in dit soort verhalen …die geen verhalen zijn maar de rauwe werkelijkheid. ..hoe dwaas kan een land zijn om zó met zich te laten sollen.

    Like

Geef een reactie

