Het is gewoon niet voor te stellen,
Je moet met een mobieltje bellen,
Je kunt er ook een tekst op lezen
Je moet altijd bereikbaar wezen
En dat kan dus niet gewoon
Met een doodgewone telefoon.

Wil je een treinkaartje kopen, nee, niet naar de balie lopen,
Daar is niemand meer te zien, je kaartje komt uit een machien.
Je moet dan overal op drukken in de hoop dat het zal lukken.
Pure zenuwsloperij, achter jou zie een rij
kwaad en tandenknarsend staan,
want de trein komt er al aan.

Bij de bank wordt er geen geld, netjes voor je uit geteld.
Want dat is tegen de cultuur, nee je geld komt uit de muur.
Als je maar de code kent, anders krijg je vast geen cent.
Om je nog meer te plezieren, mag je internetbankieren
Allemaal voor jou gemak, heb je alles onder dak.
Niemand die er ooit naar vroeg, blijkbaar is het nooit genoeg.

Man, man, man wat een geploeter, alles moet met een computer.
Anders sta je buiten spel, op www, punt nl.
Vind je alle informatie, wie behoed je voor frustratie.
Als dat ding het dan niet doet, dan word je toch niet goed.
Maar dan roept men dat je boft, je hebt immers microsoft.
Ach, je gaat er onderdoor, je raakt gewoonweg buiten spoor.
Nee het is geen kleinigheid, ouder worden in deze tijd.

Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. Miss Marple zegt:

    Mooi gedichtje Jan, en het is nog waar ook!!😉

    Like

  2. logbankje zegt:

    Een mooi gedicht, Jan, zo waar als het maar kan.
    Het is een koude onpersoonlijke maatschappij geworden en dan nog niet gesproken over de verzorging en wonen. Hans

    Like

  3. datzalwel zegt:

    Dus ik zit er niet alleen mee.:-)

    Like

  4. zo waar als het is Jan,
    zou bang zijn om ouder te worden, waar moet dat heen………………..

    Like

  5. giselzitrone zegt:

    Schöner Text lieber Jan ja alles geht mit Maschienen ist so.Lieber Gruß bin endlich fertig mit Renovieren.Lieber Gruß Gislinde

    Like

  6. rietepietz zegt:

    Waar mogelijk geef ik tegengas
    laat dingen vaak “zoals het was”
    een “werk”computer heb ik niet
    al doet dat bank en het rijk verdriet
    als men mij tot een pc wil dwingen
    moet men een ander liedje zingen
    voor mij een laptop gaan betalen
    en bij kpn een verbinding voor me halen
    ook pinnen wijs ik steeds nog af
    waar geld niet kan koop ik niet voor straf
    de mens doet het zélf door alles te slikken
    men krijgt geen kans als wij ’t niet pikken
    maar iedereen ging voor goedkoop en gemak”
    en betaalt nu om de rekening uit eigen zak.

    Like

  7. logbankje zegt:

    ot, we hebben zelf misschien wel de meeste overlast van de vogels, maar ook het plezier.
    Het zijn maar een paar duiven dus dat gaat nog. Hans

    Like

  8. Ik ben ‘ietsje’ jonger dan jij bent, maar het gaat mij ook een beetje te hard om alle te kunne volgen. Vooral op die mobieltjes…..

    Like

  9. Anoniem zegt:

    Jan voor ons was het gedicht helemaal een herkenning. Prachtig. Wij hebben een vraag aan je. Ik zit in de redactie van ‘Vrouwen van Nu’ Een landelijk blad waar wij de Friese pagina’s voor verzorgen.
    Wij willen het gedicht daar graag in plaatsen en onze vraag is of jij daarmee akkoord kunt gaan en als het antwoord positief is welke naam moeten we er dan onderzetten.?
    Met hartelijke groet,
    Janti roemeling
    Redactie Fryslan Vrouwen van Nu

    Like

Geef een reactie

