Wetenschappers in Stockholm hebben servies ontworpen dat je niet hoeft af te wassen. Dankzij allerlei coatings die vocht en vuil afstoten, heb je nooit meer een vuile vaat, meldt de site “Dezeen Magazine”. De makers verwijzen naar de bladeren van de lotusplant, die dankzij hun patroon altijd schoon en droog zijn. De coatings zijn daarop gebaseerd. Door het ultra gladde oppervlak snijdt het mes qua milieubelasting aan meerdere kanten. Het servies is keihard, dus gaat een leven lang mee en er is geen zeep meer nodig en nauwelijks nog water. De Zweedse designstudio “Tomorrow Machine” heeft intussen een hele lijn gemaakt van het revolutionaire servies. Er zijn borden, kommen en schalen, uitgevoerd in blauw en wit. Het is echter nog niet op de markt. Daarvoor moet het nog iets meer geperfectioneerd worden.

 

Nou hoef ik sowieso al nooit de vaat te doen (vaatwasser) maar het zou wel geld uitsparen, als het serviesgoed tenminste niet te duur wordt, maar…….

Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. Misschien zouden ze eerst een internet-verbindings-box zonder problemen kunnen ontwerpen?
    Als ik dan niet meer hoef af te wassen wil ik wel kunnen internetten!
    (zie extra toegevoegde blog)

    Like

  2. kan het me niet voorstellen Jan,
    gebruik toch liever water en afwasmidel,
    zonnige groetjes

    Like

  3. datzalwel zegt:

    Dan houd je nog meer tijd over om te fietsen🙂
    Groetjes.

    Like

  4. Suskeblogt zegt:

    papieren servies hoef je ook niet aan te passen maar is wel duur.

    Like

  5. Billy zegt:

    ik denk toch dat het nog een tijdje zal duren vooraleer we dit mogen meemaken…

    Like

  6. logbankje zegt:

    Tjonge handig, scheelt zeker vaat was werk, zou ook wat voor de huisarts zijn.
    Kan ook de honden of katten de vaat kunnen laten aflikken. Hans

    Like

  7. rietepietz zegt:

    Ik ben blijkbaar een nogal behoudend typje, de afwas wordt hier nog gewoon ouderwets gedaan hoor. Geen behoefte aan een afwasmachine,we zijn maar met z’n tweetjes dus z;oveel is het niet.

    Like

Geef een reactie

