small_921681-f0c3c02ddd3185a6b03b3288b5c69c80Klinkt er op de autoradio plotseling een bericht: “Extra verkeersinformatie! Op de A7 tussen Heerenveen en Drachten is ter hoogte van Beetsterzwaag een spookrijder gesignaleerd. Blijft u rechts rijden en probeer de spookrijder met lichtsignalen te waarschuwen.
Herhaling……….”
Rijdt er een boertje in een oud Dafje op de A7 kribbig mompelend: “één spookrijder??? Tientallen spookrijders zul je bedoelen!”

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Op een familiefeestje gaat een van de gasten achter de piano zitten en begint te spelen. Na een half uur onderbreekt hij zijn spel en zegt tegen de gastheer: “Ik hoorde, dat u van goede muziek houdt.”
“Jawel”, zegt de gastheer, “maar dat hindert niets hoor. Speelt u maar gerust verder.”

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Maria en Jozef zitten in de hemel.
“Weet je,” zegt Jozef. “Ik zou best nog eens terug willen naar Nazareth.
Kijken hoe het allemaal geworden is.”
“Nou, dan doe je dat toch!”
Zo gezegd, zo gedaan. Jozef heeft een geweldige tijd.
Een paar weken later zegt Maria: “Weet je waar ik wel eens heen wil?
Naar Lourdes!”
“Naar Lourdes?” zegt Jozef. “Wat moet je daar nou?”
“Nou, daar ben ik nog nooit geweest.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Er zit een bedelaar langs de weg die elke dag 1.000 frank krijgt van dezelfde voorbijganger. Dit gebeurt enkele jaren tot plots de bedelaar van dezelfde man slechts 700 frank krijgt. De bedelaar denkt bij zichzelf dat 700 frank nog altijd niet slecht is, maar toch minder is dan 1.000 frank. Een jaar later krijgt hij plots maar 500 frank meer en nu wil hij wel eens weten hoe dit komt. Hij vraagt dus aan de man van wie hij jaren 1.000 frank, daarna 700 frank en nu nog 500 frank heeft gekregen waarom dit zo is. De man antwoordt: “Ja, het leven wordt alsmaar duurder en vorig jaar is mijn oudste zoon naar de universiteit gegaan en dat kost veel geld. Vandaar dat ik je 700 frank gaf. Nu is ook mijn oudste dochter naar de universiteit gegaan en dat kost dus weer wat meer.” De Bedelaar vraagt daarop: “Hoeveel kinderen heeft u zo eigenlijk?” waarop de man antwoord: “vier schatten van kinderen” De bedelaar bezorgd: “U gaat die toch niet allemaal op mijn kosten laten studeren?”

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Fijne zondag nog. Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. Boerin Zonder Naam zegt:

    Kom net uit de stal voor de nachtcontrole…… Duik nu weer met een big smile mijn bed in!

    Like

  2. datzalwel zegt:

    Leuk, vooral de laatste🙂
    Groetjes.

    Like

  3. jokato zegt:

    Ook deze keer zijn ze weer leuk! De laatste helemaal.
    Groetjes….

    Like

  4. rietepietz zegt:

    Helemaal top weer J@n, er zijn hier in Rijswijk vast wel verkopers van de daklozen krant die zich afvragen waarom wij op hún kosten een nieuwe auto kopen;-)

    Like

  5. Suskeblogt zegt:

    gisteren gelezen, maar vergeten te reageren.
    Dus doe ik dit vandaag maar !🙂

    Like

Geef een reactie

