imagesOp een mooie dag wil de dorpsdokter een boottochtje maken op de nabij gelegen Friese meren.
Hij gaat dus naar de jachthaven en stelt vast dat zijn boot verdwenen is.

Hij natuurlijk meteen naar de havenmeester, die ook verbijsterd is dat dit in zijn jachthaven gebeurd is.
Samen gaan ze naar het politiebureau om aangifte te doen.
Zwaar balend vertrekt de dokter weer naar huis.

’s Avonds wordt hij gebeld dat zijn boot weer terug op zijn plek ligt.
De dokter vertrekt vanzelfsprekend spoorslags naar de jachthaven om zijn boot te controleren.
Alles lijkt in orde en er is niets verdwenen.
Op het stuurwiel zit een envelop geplakt met daarin een brief met de volgende woorden:
“Beste eigenaar, ik wilde vandaag heel graag een boottochtje maken, maar kon nergens
meer een boot huren. Daarom heb ik uw boot geleend. Het spijt mij heel erg.
Om het goed te maken, zitten in deze envelop twee kaartjes voor een concert
aanstaande zondag. Ik hoop dat u dit voldoende compensatie vindt.”

Die zondag ging de dokter met zijn vrouw naar het concert.
De muziek was prachtig.
Maar toen de dokter thuis kwam, was zijn hele huis leeggeroofd.
Op de vensterbank lag een briefje, waarop stond:
“En? Hoe was het concert?”images (1)

Fijne dag nog. Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. ’t zal je maar gebeuren…..
    gelukkig heb ik geen boot!!!

    Like

  2. Volgens mij kende ik ‘m al….. Maar wel heel toepasselijk zo rond anti-inbreekdag (gisteren)
    Ja hé……. Weer een lap tekst op mijn log…..
    Maar wederom een geheugensteuntje voor mezelf: dan weet ik hoeveel geld ik bij moet plakken op de envelop. Zo vaak stuur ik geen brieven en kaarten. En iedere keer overnieuw opzoeken is zo’n werk, dus kijk ik even op mijn blog. (=geheugensteuntje)

    Like

  3. rietepietz zegt:

    Ben ik even dat ik geen boot heb! Maar het zóu tegenwoordig makkelijk zo kunnen gebeuren, ze komen met de meest normale verhalen aan de deur om binnen te kunnen komen.

    Like

  4. Suskeblogt zegt:

    ik ga nooit naar concerten !

    Like

Geef een reactie

