pannenDit epistel heb ik al maandenlang in ‘word’ klaarstaan om te publiceren en daar komt ie dan:

Er is me steeds gezegd dat ik moet bloggen als ik er zin in heb en als die zin ontbreekt, moet ik stoppen. Nou, die zin ontbreekt eigenlijk de laatste tijd. Nou is er aan mijn weblog ook niets verloren, maar ik heb steeds geprobeerd om wat vermaak te presenteren, er is, vind ik, al genoeg ernst op de wereld. En aan de reageerders die er kwamen te zien, leek het wel gelukt, maar het is wel een vast groepje dat bij mij komt kijken, waarvoor overigens wel mijn welgemeende dank, maar het spetterende van de begintijd is er wel helemaal vanaf. En och, misschien zet ik toch nog wel eens een nieuw stukje, wie weet………;-)

Enfin, om kort te gaan, ik heb besloten dat dit (misschien) mijn laatste blogje zal zijn. Dus ik gooi de pannen er op! Maar ik beloof je wel om bij mijn vaste vrienden te blijven reageren natuurlijk.

Met de beste groeten; Houdje.

P.S. Overigens heb ik nog wel een site op ‘facebook’, hoewel ik daar niet erg veel bezig ben.

https://www.facebook.com/jan.raaijmakers.33?ref=tn_tnmn

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. datzalwel zegt:

    Snik snik snik, mijn vast adres voor een dagelijkse lach verdwijnt. Maar je hart moet er wel bij zijn hoor. Ik ga je gewoon volgen op face book. Dank voor de mooie momenten het waren ondertussen wel uren.
    Groetjes.

    Like

  2. Leo's mening zegt:

    Ja J@n, we voelen allemaal wel die momenten van te grote druk om weer iets nieuws neer te zetten. Ook ik. Snap zeker wat je schrijft al ben je wel een tijdje de nestor onder de bloggers. Maar Facebook is voor jou zeker een goede uitlaatklep. Kort, bondig, vluchtig ook, maar even leuk. En commentaar komt soms uit onverwachte hoek. Ik blijf je ook daar volgen hoor…..dat hoort er bij als je mekaar intussen al zo lang kent……Dank voor alle leuke verhalen, filmpjes, moppen en zo meer. Maar niet helemaal verdwijnen hoor…!

    Like

  3. Suske zegt:

    Ik heb je ook toegevoegd op Facebook.
    je moet gewoon je zin blijven doen.
    Hopelijk zie ik je nog wel eens op mijn blog, anders reageer je maar via FB wanneer ik mijn geschrijfsel daar ook via link publiceer.
    groetjes en tot spoedig weerziens.

    Like

  4. miss Marple zegt:

    Jammer Jan, ik hoop dat dit alleen even een weblogdipje is. Gisteren deed mijn lappie het opeens niet meer, hele scherm weer zwart. Vandaar dat ik nu even kom. Ik zal zo af en toe toch nog even komen neuzen of er opeens toch weer een logje staat.😉
    Groetjes, Mar

    Like

  5. rietepietz zegt:

    Denk ik gezellig de zondagse mopjes te komen lezen ……
    écht jammer J@n maar inderdaad, er is er maar één die beslist of loggen nog leuk is en dat ben je zelf natuurlijk!
    Ik heb geen facebook en dat gaat er ook niet komen en ik kan je dáár dus niet volgen.
    Dat is één van de dingen die ik op facebook tegen heb, je kunt er niet zomaar binnen vallen maar moet éérst zelf een account hebben en dan ook nog “vrienden” worden ondanks dat we op een bepaalde manier al jaren “vrienden ” zijn !
    Nogmaals zó jammer ,maar ik blijf hopen dat het ooit weer gaat kriebelen J@n !

    Like

  6. Billy zegt:

    oei, da’s minder goed nieuws, J@n
    Maar ik begrijp het wel, als de motivatie wat weg is neem je beter een pauze
    Ik blijf je wel in de gaten houden, daarvoor is een feedreader wel makkelijk hé
    Een FB-account heb ik niet, maar je blijft natuurlijk altijd welkom op m’n log.

    Hou je goed, J@n!

    Like

  7. oma zegt:

    Ha Jan,

    De commentaar klopt helemaal, er is veel andere media bijgekomen, dus de weblog is een beetje op zijn retour.
    Vind het wel jammer, maar begrijp je stand punt, hartelijk dank voor je plezierige logjes die je hebt gemaakt. oma

    Like

  8. Inge zegt:

    Ha Jan, jammer maar je moet iets aleen doen als je er zin in hebt , het moet geen verplichting worden. In het begin zo’n jaar of 6 a 7 geleden) blogde ik dagelijks, dat werd op eengegeven moment paar keer per week en nu heb ik zoveel andere dingen aan me hoofd dat de tijd me vaak ontbreekt. Probeer het weer een beetje op te pakken…
    Maar de begin tijd was bijzonder. Weet je nog: het gechat onder de logjes van Jeroen…. Those were the days….

    groeten Inge

    Like

  9. J@n ik hoop dat het van tijdelijke aard zal zijn , hoewel ik zelf een losse flodder ben en niet echt regelmaat in mijn bezoekjes heb zal ik je mopjes, foto’s, video’s van bijzondere, hilarische aard missen.

    Echter mijn motto is ook niks moet een moet worden en bovendien dien je er zelf plezier in te vinden.

    Wellicht tot ziens euhhh je had wel iets vrolijker kunnen kijken met het gooien van die pan😉

    Groetjes Laura

    Like

  10. Dus Jan, jij gaat ook Jeroen achterna die via zijn Belgische vlucht-log uiteindelijk zijn webloggen aan de wilgen hing. Er is nog maar weinig over van het oude clubbie😉
    Wij wensen jou in ieder geval nog vele jaren gezondheid toe samen met Joke.
    Vanuit Los Boliches aan de Costa del Sol waar het volop zomer is,
    en wij gewoon doorgaan met het bloggen, saludos de Albert y Mara

    Like

  11. oma zegt:

    Ha Jan,

    Je blijft altijd welkom op de log. oma

    Like

  12. oma zegt:

    Ha Jan,

    ot, Hartelijk dank voor de felicitaties, heeft hem goed gedaan.
    Zijn nagels zijn nog redelijk in takt. oma

    Like

  13. boerin zonder naam zegt:

    Wat jammer dat je stopt……..
    Ik zit helaas nog steeds zonder computer….. Maar zendt even een berichtje vanuit het nieuwe kantoor op Oudkerk.
    Zodra ik weer kan schrijven laat ik wat horen.

    Like

  14. rietepietz zegt:

    Ja goh joh….. ik moet gewoon nog even wennen…… dan wens ik je maar even een fijn weekend;-)

    Like

  15. oma zegt:

    Ha Jan,

    ot, Snuf en Benno en de katten hebben zich helemaal rustig gehouden, heb het voorbeeld maar gevolgd.alleen ik had nog verplichtingen. oma

    Like

  16. En ik heb je gelukkig in mijn facebook lijst.Groetjesss

    Like

  17. rietepietz zegt:

    Zet ik toch even zélf een mopje neer….:( kan ik best ooit bij jou gelezen hebben);-)

    Staat een vrouw zich ‘s-morgens vroeg ontevreden in de spiegel te bekijken .
    Als haar man vraagt waarom ze daar zo staat zegt; “ik voel lelijk , vet en oud , en ik zou reuze opknappen als jij eens iets positiefs over me zou zeggen” ,
    Waarop haar man zegt; ” Nou je ógen zijn nog hartstikke goed toch? “

    Like

  18. Dwarsbongel zegt:

    Als je het niet meer leuk vindt, is het logisch dat je stopt, maar ik mis b.v. de moppentrommel wel…

    Like

  19. Anne zegt:

    Ha Jan,

    Op je FB is zeker niet veel te doen. Anne

    Like

  20. riet(je) zegt:

    hai J@n, ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, gezellig dat je nog op facebook zit, maar daar ban ik inmiddels ook mee gestopt……..heel af en toe ’n blogje is ook leuk, zoals ik het nu doe………..bevalt goed! je komt vast wel weer ’n keer wat vertellen, toch? liefs riet(je)

    Like

  21. Raaf alias Vlinder zegt:

    Wat jammer dat nu ook jij met het bloggen gestopt bent Jan.
    En zoals je hier duidelijk kunt zien en voelen..je was en bent zéér geliefd!!
    Dat geven de reacties duidelijk wel aan joh;))
    Je bent een begrip geworden in weblogland en hebt ons voorzien van een lach met je diversiteit op dit blog, dankjewel hier voor!!
    Enne Jan….dit logje heeft je overigens wél veel reacties bezorgt eej ( ;)) ) dusse……Hint??
    En we willen ook hier meteen maar van de gelegenheid gebruik maken je te feliciteren met je lieftallige vrouw Joke, hieperdepiep……HOERAAAAAAAAAA;))
    Mooie en gezonde jaren wensen we Joke en jou toe met liefs vanuit Rotjeknor van ons,
    Jeroen en Raaf XX

    Like

  22. rietepietz zegt:

    Ik spiek even bij Vlinder en zie dat Joke jarig is ( of geweest) dan gebruik ik hier toch even de reacties om jullie allebei te feliciteren , bij deze!

    Like

  23. rietepietz zegt:

    Had bést een goeie mog geweest als er ineens een logje gestaan had😉

    Like

  24. reismeermin zegt:

    Ik was je een tijd uit het oog verloren en nu lees ik hier dat je stopt met bloggen. Hartstikke jammer, maar je moet doen waar jij van geniet en ik volg je via FB..

    Like

  25. Mariet zegt:

    Hey Jan
    Ben weer een keertje mijn log vrienden aan’t bezoeken
    Was te lang geleden ….
    Maar zie dat je gestopt bent.
    Geef m’n hartelijke grt aan Joke
    Grt en knuff Mariet

    Like

  26. rietepie zegt:

    Oeps…. volgens de nieuwsberichten kun je fietsen wel vergeten…of eh…. beschik je over een waterfiets?

    Like

  27. rietepie zegt:

    Verschrikkelijk zeg, ik neem aan dat ze zélf veilig was en niet in de auto zat. En dan maar hopen dat de verzekering uitbetaald !
    Ik heb trouwens niet écht iets tegen facebook hoor maar wil zélf geen account omdat gék wordt van meerdere accounts en bovendien kan te makkelijk verstrikt kan raken de één wel op facebook te volgen en de ander niet .bij mensen die zowél een blog als FB hebben en dat zoek ik liever niet op.

    Like

    • J@n. zegt:

      Hoewel ik met zelfs twee accounts op FB zit ben ik het wel met je eens Riet, maar je haalt er ook weer veel informatie vandaan, mijn hele familie zit er namelijk op.
      Wat de auto van onze dochter betreft was dit de enige van de drie auto’s die ze hebben waar geen allrisk verzekering op zat, dus de schade is voor henzelf, ze zullen er wel geen boterham minder om eten, maar leuk is anders.

      Like

  28. rietepietz zegt:

    zucht…… een mens blijft hopen hé! Maar je blijft één van m’n trouwste reageerders , petje af !

    Like

  29. @ Rietz.. ook ik blijf stille hoop houden. Ik ben ook niet van van de feestboek-vrienden.
    Maar helaas het blijft nog stil.

    Like

    • J@n. zegt:

      Hartverwarmend, deze reacties!
      Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo facebookig, die zijn me eigenlijk te opdringerig en je moet overal maar gaan zoeken wat al die ‘vrienden’ geplaatst hebben. Maar niet webloggen heeft ook wel wat, veel rustiger, je moet rekenen, ik word ook al een dagje ouder.😉

      Like

      • rietepietz zegt:

        Whahaha, jij óud…. ik ben nog altijd nét even ouder dan jij;-) ondertussen een 1 achter die 7 ! Maar ik ben al héél blij dat je wél bent blijven reageren maar soms zie ik ergens een leuk fimpje en dan denk “had wat voor J@n geweest.
        Maar zo af en toe even een contactje is ook leuk;-)

        Like

  30. rietepietz zegt:

    Dit is zo’n filmpje wat bij jou niet misstaan zou hebben …….en waardoor ik meteen aan jou moest denken……

    Like

    • J@n. zegt:

      Die kende ik al en het is wel een goeie!

      Like

    • platoonline zegt:

      Nou Jan, je ziet wel dat ik geen dagelijkse gast was, maar je moppen en de filmpjes vond ik altijd wel leuk. Alleen is het niet makkelijk daar steeds op te reageren.
      Ik zie dat het je ernst is dat je gestopt bent. Toch jammer, Joke is ook al (bijna?) gestopt en zo’n kring valt dan inderdaad uit elkaar.
      Ik sluit me trouwens aan bij alle mensen die niet houden van facebook. Dus daar vind je me zeker niet.

      Misschien kom je hier nog eens terug. Het kan elke dag zomaar als je je prettig voelt nietwaar.

      Hartelijke groeten

      Willem (Platoonline)

      Like

  31. rietepietz zegt:

    oeps… ik kan het gewoon niet laten zo af en toe even aan te wippen😉

    Like

  32. Raafje en Jeroen zegt:

    Goeiemorgen J@n.
    Via een ecard hadden we het al gedaan, maar ook hier op je bolg willen we je een fijne verjaardag wensen. En natuurlijk nog vele jaren in een goede gezondheid. Hou vandaag de brievenbus goed in de gaten. Ook de groetjes aan Joke natuurlijk. Maak er een mooie dag van.

    Groetjes Raaf en Jeroen

    Like

  33. Raafje en Jeroen zegt:

    Oeps…ehh…bolg moet natuurlijk blog zijn eej.

    Like

  34. Misschien wat laat, maar alsnog van hart gefeliciteerd.
    Ik las zoeven dat je jarig geweest bent, Joke bij deze ook gefeliciteerd ( en de rest van de familie natuurlijk ook!)
    En bij deze nog een felicitatiefilmpje:

    Like

  35. Nou Jan…… Je vroeg indertijd nog wel eens naar het weer…..
    Vandaag hier dramatisch! Zojuist 50 mm uit de regenmeter gegooid (en het is nog niet droog). De sloten staan zo hoog dat het water niet meer afgevoerd kan worden; drie schuren vol met water, omdat het water nergens meer heen kan…..
    Kortom vandaag heeft het geregend en het is hier tamelijk nat!

    Like

Geef een reactie

