JC Penney, een Amerikaanse winkel die
designspullen verkoopt, dacht te scoren met een nieuw model waterketel. De
winkel liet een billboard maken om de ketel te promoten. Meteen barstte de
kritiek los, omdat het ontwerp doet denken aan Adolf Hitler. Op de foto is goed te
zien dat de ketel op het billboard nabij het Amerikaanse Culver City,
Californië, veel weg heeft van Hitler. Op Twitter wordt flink over de ketel
geschreven. “Telkens als ik dat grote billboard van JC Penney met die theepot
zie denk ik aan Hitler”,
schrijft iemand.
Een
ander denkt er niet over de ketel aan te
schaffen: “Ik denk niet dat ik jullie theepot wil.” De ‘Michael Graves Design
Bells and Whistles Stainless Steel Tea Kettle’ is via de website van het merk
nog steeds te bestellen.

13181518

Mij stoort het niet, maar er zit wel iets in.

Fijne dag nog. Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. miss Marple zegt:

    Hitler heeft er volgens mij model voor gestaan.🙂
    Groetjes Mar

    Like

  2. mij stoort het ook niet Jan, maar je hebt gelijk: er zit wel degelijk iets in.
    Ach ja…….

    Like

  3. datzalwel zegt:

    Waar een waterketel al niet op kan lijken! Zo hoef ik hem niet meer hoor.
    Groetjes.

    Like

  4. Leo's mening zegt:

    Komt ook omdat wij in Europe zijn geconditioneerd met dat beeld van die ome Adolf. Zelfs als hij niet echt in het ontwerp zit, zien we hem alsnog….dat is wel weer bijzonder. En dat fluitketelmerk kreeg heel wat publiciteit.

    Like

  5. oma zegt:

    Ha Jan,

    Het is zeker herkenbaar, denk als je de ketel spiegelt dat het minder erg.oma

    Like

  6. Billy zegt:

    als je die pot in het echt ziet zal de gelijkenis toch heel wat minder zijn dan op foto
    Waar de mensen zich toch allemaal aan storen… pfffffffff

    Like

  7. rietepietz zegt:

    Als je het wilt zien is er zéker een adolf H in te zien , maar of ieabnd zich daar nou druk over zou moeten maken?

    Like

Geef een reactie

