Dit moet je even proberen. Het is echt waar. Ik geloof dat er iets in onze hersenen is, dat het niet kan coördineren.

HOE KNAP IS JE RECHTER VOET?

Je moet dit even proberen, het kost je 2 seconden. Ik kon het zelf ook niet geloven! Het is een oefening van
een orthopedische chirurg……….. het zal je verstand doen schrikken en je wilt het keer op keer weer over doen
om je voet niet de verkeerde richting op te laten gaan, maar…. het gaat niet. Het is voorgeprogrammeerd in je
hersenen.

Hier komt de oefening:

1. terwijl je nu achter je computer zit: til je de rechter voet van de vloer en maak kloksgewijs cirkels (dus rechtsom.

2. En nu, terwijl je voet nog bezig is teken je met je rechter hand het cijfer 6. En zie daar,
je voet zal van richting veranderen………

Ik zei het je toch!!!! En je kunt er niets aan doen! Jij en ik weten hoe stom het is, maar voordat de dag voorbij is blijf je het proberen zonder resultaat ………….. als je er al niet mee bent opgehouden.

De groeten weer. Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. miss Marple schreef:

    mij lukt het inderdaad niet! 😦
    Groetjes, Mar

    Like

  2. roadlaura1969d schreef:

    Hahahaha het is me wat, wel heb je ons zover gekregen het te doen 😀

    Like

  3. Leo's mening schreef:

    Het zegt veel over ons aller uiteindelijke politieke richting; we zijn rechts! Niks links, niks sociaal, uiteindelijk denken we allemaal gelijk….aan ons zelf….het is voorgeprogrammeerd…

    Like

  4. Dwarsbongel schreef:

    Leo, voor het schrijven van een 6 draai je linksom, en dat is sterker dan de voetbeweging rechtsom…! ;))
    Heel simpel eigenlijk: een 6 schrijf je met een draaiende beweging tegen de klok in, en je handen staan hoger in de motorische hiërarchie van je hersens.

    Like

  5. riet(je) schreef:

    hai J@n, ik kende ‘m al, apart hé? leuk dat je langskwam op mijn blogje, fijne avond, liefs van mij

    Like

  6. Billy schreef:

    onze hersenen zijn baas over ons lichaam, da’s wel duidelijk!

    Like

  7. oma schreef:

    Ha Jan,

    Dat is een stuk lastiger, gelukkig mankeer ik niks. oma

    Like

  8. rietepietz schreef:

    Je kunt het ook staande bij een tafel doen en dan op een papiertje een 6 proberen te schrijven terwijl je met je voet de kloksgewijze cirkel maakt .
    grappig is ook een 8 maken die gaat dus voor de helft goed 😉

    Like

Geef een reactie

