!cid_F7283FA8EBCA4E9FB019A565EF469348@FrancinePC

Laatst was de laptop van mijn wederhelft gecrasht. Om hem weer aan de praat te helpen hadden we de hulp ingeroepen van een professionele PC dokter en voor het bedrag van € 150,– was het lappie weer als nieuw. Maar toen kwam het probleem voor mij, omdat alles wat er op stond was verdwenen moest dat ook weer opnieuw geïnstalleerd worden en dat werd dus mijn taak, want iets dergelijks heb ik al wel de nodige keren gedaan, dus dat was niet zo’n probleem.

In de loop van de tijd zijn er echter veel programma’s achter een wachtwoord gezet. Om altijd te weten welk wachtwoord ik voor welk programma nodig heb had ik een net mapje gemaakt waar ik ze allemaal in had gezet en dat mapje had ik dus op de pc van mijn lief opgeslagen en je raad het al, dat was ook weg………Nou kan ik je vertellen, dan heb je een probleem, of beter gezegd, ik had een probleem!

Er wordt steeds geadviseerd om overal een ander wachtwoord voor te nemen en dat om de paar weken te verversen, dus kende ik er niet al te veel meer uit mijn hoofd. Gelukkig had mijn lief er nog wel enige in haar kladblokje staan, maar voor anderen moest ik overgaan op:”Wachtwoord vergeten?”. Als die oplossingen dan ook nog probleemloos zouden verlopen zou het nog wel gaan, maar daar heb je dan een punt, sommigen werken niet en anderen heel gebrekkig.

Joke zit daarom nog steeds met haar vorige account voor ‘Windows live’, dat kan ze voorlopig niet gebruiken, omdat er iemand te vaak heeft geprobeerd om in te breken op haar account (…) Ja, natuurlijk! Dat was ze zelf!!! Gelukkig had ze nog een ander account dus ze kan nog mailen.

Maar ik blijf het idioot vinden dat je werkelijk overal tegenwoordig een wachtwoord voor moet hebben. Natuurlijk zijn er wel situaties denkbaar waar er een nodig is, maar volgens mij geldt dit maar voor een klein percentage, daarom mijn hartenkreet:

Heer verlos ons van al die wachtwoorden!!!

De groeten weer. Houdje.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. miss Marple schreef:

    Nou en of dat vervelend is! En als ze in willen breken in je computer doen ze dat toch wel.
    Ik heb ook al een aantal keren met dat bijltje gehakt….wachtwoord kwijtgeraakt enz…
    Maar dat Joke’s pc was gecrasht is helemaal akelig en een dure grap ook nog. Hopelijk blijft alles nu goed gaan Jan. 😉
    Groetjes, ook aan Joke

    Like

  2. roadlaura1969 schreef:

    Ja écht herkenbaar J@n wij hebben het ook ooit gehad nu trouw een schriftje 😉

    Like

  3. datzalwel schreef:

    Wat een schattig plaatje heb je boven je blogje gezet, dat vergoed de ellende een beetje . Maar complimenten ik kan weer volop vooruit.
    Groetjes.

    Like

  4. ik sluit me helemaal bij jouw hartenkreet aan Jan…
    groetjes Greetje

    Like

  5. rietepietz schreef:

    Ik heb het meeste wel ergens op papier bewaard ,maar ik heb er niet heel veel nodig gelukkig .Zoals je weet ben ik tóch al reuze wantrouwend bij alles dat et internet te maken heeft ,dus écht vertrouwen op de pc doe ik niet en ik gebruik dus veel mogelijkheden helemaal niet eens!

    Like

  6. Billy schreef:

    die wachtwoorden zijn er precies om je pc te beveiligen, J@n.
    Er zijn programma’s op internet te vinden die alle wachtwoorden voor jou genereren én onthouden, lijkt me de geknipte oplossing voor jou.

    Like

  7. oma schreef:

    Ha Jan,

    Dat zijn altijd de pijnlijke gevolgen van een crash.
    Heb hier een Chipdrive USB-wachtwoordmanager, die activeer je met een pincode.
    Werkt perfect, alles staat er op, en 3 keer verkeerde pin is de zaak geblokkeerd.
    oma

    Like

  8. Dwarsbongel schreef:

    Tja, lastig!
    Ik heb zelf een lijstje op een USB-stick, die ik alleen aansluit als ik ‘m absoluut nodig heb.
    Staat ook mijn adressenlijst op.
    Heb ik meestal bij me, zeker als we een paar dagen of langer verder van huis zijn.
    Succes; zoiets herstellen is altijd super vervelend!

    Like

  9. Leo's mening schreef:

    Die wachtwoorden zijn er vast niet om de reguliere gebruikers van die programma’s tegen te houden. Inbrekers moeten worden tegengehouden. IK heb die dingen ook allemaal opgeschreven, ververs eens in de zoveel tijd, maar sla het zeker niet op een of ander digitaal apparaat op. Nee hoor, in word uittikken, printen en ergens opslaan in je thuisarchief. Blijkt handig. Maar je bent er wel even zoet mee geweest, kan ik me prima voorstellen….

    Like

Geef een reactie

