Je zou er vegetariër van worden.
Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. ja Jan,
    heb toevallig deze week dit filmpje gezien,
    niet te geloven, wat een massaproduktie,
    ik werd er echt niet goed van……
    is dit wat wij eten???????
    fijne nieuwe week en hopelijk zonder sneeuw.

    Like

  2. datzalwel schreef:

    Ik heb hem hypocriet niet helemaal af gekeken. Ongelooflijk hoe er met de dieren word omgegaan. Mens/dieronwaardig. En op de kinderboerderijen maar al die lieve diertjes aaien .
    Groetjes.

    Like

  3. miss M. schreef:

    Vreselijk, je wordt er naar van als je er naar kijkt. Ik heb het filmpje afgekeken en vraag me af of het in Nederland ook allemaal op deze manier mag en gebeurt. Je zou zo nooit meer vlees eten! Hoe akelig ook om te zien, voor die dieren is het veel en veel erger! 😦 Het is goed om eens wakker geschud te worden!
    Groetjes, Mar

    Like

  4. Emmelinda schreef:

    Brrrrr, wat vreselijk! Ik heb het filmpje niet afgekeken, wat ik zag was afschuwelijk zat!

    Like

  5. Blog Zonder Naam schreef:

    Deze methode van kippenvangen is….. en wordt in Nederland niet toegestaan!!
    Kippenvangen is in ons land gewoon nog mensenwerk en wordt met de hand gedaan (=veelal nachtwerk en wordt zelf redelijk goed betaald)
    De hoeveelheid dieren per schuur is in ons land ook aan banden gelegd en wordt door de AID (agrarisch Inspectie Dienst) nauwlentend in het oog gehouden. UIt ervating kan in vertellen dat dierwelzijn soms beter in de gaten gehouden wordt dan het menswelzijn, getuige de eenzaamheid van bejaarden in de tehuizen en het aantal badderbeurten in verzorgingstehuizen.
    Over het slachten kan ik alleen maar zeggen dat dat overal terwereld zo’n beetje het zelfde is. Vergassen, van veren ontdoen, schoonmaken en het vlees verdelen.
    Het eninge pluspunt van werken in de Aziatische landen is dat er ‘schoner’ gewerkt wordt als in de Europese landen. Er komt minder salmonella e.d. voor.
    Maar de manier van met dieren omgaan…… nee, dat staat mij eerlijk gezegd ook niet aan. Geef mij dan maar een scharrelkip.
    (wij hebben overigens zelf geen kippen…. Rundevee en pluimvee mogen van de AID niet op één erf gehouden worden)

    Like

    • J@n. schreef:

      Heel vriendelijk bedankt voor de deskundige achtergrondinformatie en aan de behandeling van de bejaarden in die tehuizen mag inderdaad wel iets gebeuren, daar moet de AID ook maar eens aandacht aan schenken.

      Like

  6. Billy schreef:

    het levert in elk geval heel wat tewerkstelling op, als ik dit filmpje zo zie…

    Like

  7. roadlaura1969 schreef:

    De werkwijze afschuwelijk! Ik ben tegen over productie alle supermarkten liggen vol en niet alles wordt verkocht verschrikkelijke verspilling allemaal ten koste vh dier 😦

    Like

  8. rietepietz schreef:

    Ik eet zelf geen kip,ook geen kalfsvlees of wild .Mijn vlees koop ik bij de ambachtelijke slager in de hoop dat daar toch iets minder “massawerk”achter zit .Maar helaas , ik ben wel weer zó hypocriet dat ik dit een verschrikkelijk filmpje vind maar toch geen vegetariër ben ;-(

    Like

  9. Suske schreef:

    in feite willen we niet weten dat die dieren afzien.
    Vroeger heb ik ook wel varkens weten geslacht worden op “ambachtelijke wijze”
    Aan het getier van die dieren te horen was het ook niet zo leuk.

    Like

  10. Leo's mening schreef:

    Vraag het gemiddelde kind van een jaar of tien waar vlees vandaan komt en hij/zij antwoordt ‘uit de supermarkt of van de slager’. Geen idee wat de bron voor al die lekkere hapjes is. Als we allemaal al vroeg zouden zien hoe we omgaan met al dat consumentenvlees houden we wellicht op met constant vlees eten. Goed voor de dieren, het milieu en vaak ook nog voor onze gezondheid.

    Like

Geef een reactie

