Visserslatijn’ is soms moeilijk te geloven, maar deze man heeft foto’s om het te
bewijzen …
en er zijn voldoende verhalen over zalmen die uit zichzelf in
de boot springen, maar nog nooit zo iets als dit.

Tom Satre vertelde de Sitka Gazette dat hij met een met een chartergroep uit vissen ging op zijn 18 meter lange
vissersboot toen 4 jonge ‘black-tail’ herten recht op zijn boot
afzwommen.

1

“Zo gauw de herten de boot bereikten, begonnen de vier om de boot heen te cirkelen, ons recht in de ogen kijkend.

  We zagen duidelijk dat de jonge bokken sterk onder stress stonden.

  Ik opende het achterhek en we hielpen de the typisch schichtige, absoluut wilde dieren in de boot.

  In al mijn jaren als beroepsvisser heb ik zoiets nog nooit van nabij meegemaakt, of gehoord.!
“Eenmaal aan boord, zakten zij tegen het dek, bevend van uitputting ”

2

“Dit is een foto die ik van de geredde bokken heb genomen, op het achterdek van mijn boot, de Alaska Quest.

   We stoomden naar Taku Harbour. Toen we daar het dock bereikten sprong de eerste bok die we gered hadden, op de     kade, – keek om, als om  te zeggen ‘thank you’ en verdween in het bos..    Met wat duwen als aanmoediging volgden twee anderen, maar de kleinste had toch nog meer hulp nodig.

4

Dit ben ik met de kleinste jongen.

3

Mijn dochter Anna en zoon Tim, hielpen de laatste bok weer op zijn poten

   We hebben geen idee hoe lang ze in het ijzige water zijn geweest en of er nog anderen waren, die het niet      hebben overleeft.    Mijn dochter zei later dat het een ervaring was die ze nooit zal vergeten ; en ik verwacht dat de herten er net zo over     denken. Toch apart hé ? Our Lord works in mysterious ways.
“Kindness is the language the blind can see and the deaf can hear.” – Mark Twain      -Vriendelijkheid is een taal die blinden kunnen zien en doven kunnen horen-

 

Dit is nog eens een leuk stukje visserslatijn nietwaar!

Fijne dag nog. Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. datzalwel schreef:

    Dit is prachtig , wel een heel nare ervaring voor de herten maar als het waar is mooi dat ze dan even hun schuchterheid verliezen om gered te kunnen worden.
    Groetjes.

    Like

  2. miss Marple schreef:

    Wauw……dat is nog eens een mooi verhaal Jan! Hopelijk waren er inderdaad geen herten meer die het niet gehaald hebben. Deze gelukkig wel. Een prachtige ervaring voor deze mensen….en herten!
    Groetjes.

    Like

  3. ɐpuıןǝɯɯǝ schreef:

    Agossie zeg, dan weet je ook niet wat je ziet! Mooi dat ze gered zijn. Hopelijk maken ze er gen gewoonte van 😉

    Like

  4. Francky schreef:

    alles is mogelijk, dit bewijst het nog maar eens.

    Like

  5. prachtig Jan, wat een mooi verhaal….

    Like

  6. rietepietz schreef:

    Een héél bijzondere gebeurtenis en natuurlijk vergeet die man het z’n leven lang niet meer ! Dat is wél iets anders dan een visje verschalken ,véél diervriendelijker!

    Like

  7. Billy schreef:

    da’s wel een heel unieke vangst voor een visser…

    😉

    Like

  8. roadlaura1969 schreef:

    Hoi J@n zeer ontroerend en een geluk dat hun er waren, heb het met spanning gelezen.

    Ik weet niet meer hoelang het geleden is en waar het was, het was een uitzending op National Geografic channel, dat inderdaad kuddes zelf zwemmend onder begeleiding naar en ander eiland moeste zwemmen om de winter te kunnen overleven, ik had het programma pas later op staan, dus wist niet direct de rede van die gruwel actie. Een bok die omkeer wilde maken werd bij zijn nek gepakt en richting kudde gedirigeerd om zo te voorkomen dat de rest ook weer zou omdraaien. Uit eindelijk is de rede van deze transactie dat ze de winter door komen omdat het voedsel om het ene eiland niet zou voldoen. Maar goed ik vind het toch maar zielig , wat een uitputting en gelukkig was bij die overtocht alles veilig aan wal gekomen.

    Like

  9. oma schreef:

    Ha Jan,

    Een goede daad van de visser, zonder zijn hulp waren ze zeker verdronken.
    Op het dek kijken ze erg dankbaar. oma

    Like

  10. Leo's mening schreef:

    Je moet je pas zorgen maken als na die herten ook olifanten, giraffen en dat soort vee op je af komt zwemmen. Dan is er pas echt een groot probleem ergens…. Zo zal Noach zich hebben gevoeld toen hij alle dieren op aarde redde ooit….. Mooi verhaal J@n!

    Like

Geef een reactie

