Hier de vragen van een examen en de antwoorden van de student.
Hij was gezakt, maar ik zou hem een 10 gegeven hebben

V: In welke oorlog stierf Napoleon?
“In zijn laatste”.

V: Waar is het verdrag van Versailles getekend ?
“Onderaan de laatste bladzijde”.

V: In welke staat stroomt de Mississippi ?
“In vloeibare staat”.

V: Wat is de voornaamste oorzaak van echtscheiding?
“Het huwelijk”.

V: Wat kun je nooit eten als ontbijt ?
“Middagmaal en avondmaal”

V: Wat lijkt op deze halve appel ?
“De andere helft”.

V: Als je een rode steen in de zwarte zee gooit, wat gebeurt er dan?
“De steen wordt nat”.

V: Hoe kan een man acht dagen zonder slapen?
“Geen probleem : hij slaapt ’s nachts”.

V: Hoe kan je een olifant met één hand optillen?
“Je zult nergens een olifant met één hand vinden”.

V: Als je in één hand 2 appels en 3 peren hebt en in de andere hand 2 peren en 3 appels, wat heb je dan ?
“Zeer grote handen”.

V: Als acht man 10 uur nodig hebben om een muur te metselen, hoelang zou het duren met zes man ?
“Niets, de muur is al gemetselt door die 10”.

V: Hoe kan je een rauw ei op een betonnen vloer laten vallen zonder die te breken
“Heel gemakkelijk : een betonnen vloer breekt niet zo snel”.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En verder nog een mooie dag. Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. voor mij was die ook “met lof” geslaagd,
    hele “slimme” antwoorden hihi

    Like

  2. datzalwel schreef:

    Meliiiiiiiiiiiiig:-)
    Groetjes.

    Like

  3. Anoniem schreef:

    Hahahaaaaa….ja melig, maar wel slim! Tenslotte is het allemaal wel waar! 😉
    Trusten en tot morrege maar weer.

    Like

  4. ɐpuıןǝɯɯǝ schreef:

    Hahaha heerlijk! Mijn vader vertelt ook graag over vroeger, over zijn schoolperiode. Dat ie over zijn boekenlijst moest vertellen. Dus de eerste vraag:” Wat was het voor een boek? ” kreeg het antwoord:” Een dik boek” hahaha. Dat rijtje hierboven zou van mijn vader geweest kunnen zijn ;-).

    Like

  5. rietepietz schreef:

    Uiteraard eçht cum laude geslaagd ,héérlijk om zo met onze taal te kunnen spelen en dingen letterlijk te interpreteren !
    Heb jij de klok al terug gezet .? Nee ,ik vind hem hier best leuk staan !

    Like

  6. Billy schreef:

    voor mij is die student geslaagd met onderscheiding!

    🙂

    Like

  7. Misschien kunje hiermee nog een eredoctoraat verdienen aan de een of andere universiteit?

    (gisteren weer computeruitval gehad, heeft even geduurd voor ik het aparaat weer aan de gang had….)

    Like

  8. oma schreef:

    Ha Jan,

    Voor mij is hij ook geslaagd, zeker door dat het verschil tussen kunnen en ak bij de opstellers niet bekend is. oma

    ot, Conny Schouman herkende is zelf ook niet,
    alleen toen k hoorde dat ze bij de Chico’s had gezongen ging er een belletje rinkelen.

    Like

  9. oma schreef:

    Het is tussen kunnen en kan.

    Like

  10. Leo's mening schreef:

    Toch wel een slimme gast moet ik zeggen, want die heeft overal antwoord op…

    Like

  11. Inge schreef:

    Morgen heeft Rogier zijn eerste tentamens. Ik hoop dat hij betere antwoorden weet te geven al zal deze jongeman voor originaliteit een 10 hebben gehaald!

    Like

Geef een reactie

