Hoe ziet jullie toekomst eruit als je de nieuwe elektronische identiteitskaart op zak hebt?
Een klein voorproefje:
Telefoniste :
‘Pizza Hut, goede morgen.’
Klant:
‘Goede morgen, ik wil een paar pizza’s bestellen.’
Telefoniste:
‘Mag ik uw  Burgerservicenummer, meneer?’
Klant:
‘Dat is 222 0033653 52.’
Telefoniste :
‘Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM                0475-65 25 32        . Vanuit welke locatie belt U ons?’
Klant :
‘Euh…. ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?’
Telefoniste:
‘Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer.’
Klant:
(zucht diep) ‘Goed dan! Mag ik twee pizza’s met ham, mozzarella en…’
Telefoniste:
‘Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer.’
Klant:
‘Hoezo?’
Telefoniste:
‘U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan.’
Klant:
‘Oei! Wat raadt u mij dan aan?’
Telefoniste:
‘Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden.’
Klant:
‘ Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?’
Telefoniste:
‘Uw vrouw heeft onlangs het boek ‘Lekkere recepten met soja ‘ in de lokale bibliotheek geleend’.
Klant:
‘Oké… stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw.’
Telefoniste:
‘Goed. Dat kost samen dertig euro.’
Klant:
‘Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is….’
Telefoniste:
‘Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen.’
Klant:
‘ Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert.’
Telefoniste:
‘Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening.’
Klant
(boos): ‘ Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza’s en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het’?
Telefoniste:
‘U krijgt de pizza’s over een uur bij u thuis. Hebt u haast,  dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza’s per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer.’
Klant
(getergd): ‘Hoe weet u dat ik een motor heb??’
Telefoniste:
‘Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt.’
Klant:
‘@#%/$@&?#!’
Telefoniste:
‘Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn.’
Klant:
(Sprakeloos)
Telefoniste:
‘Nog iets anders, meneer?’
Klant:
‘Neen… Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat.’
Telefoniste:
‘Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven…. wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar…’
Klant:
hangt op..

Nou, een fijne dag nog. Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. miss Marple schreef:

    Hahaha….het moet nou toch niet gekker worden!!! 🙂
    Fijne nieuwe week Janus.

    Like

  2. J@n. schreef:

    Dat bedoel ik maar miss. 😉

    Like

  3. Suske schreef:

    er zit een grond van waarheid in. Big Brother is ons in het oog aan het houden.

    Like

  4. ’t is me wat…….
    Fijne nieuwe week Jan

    Like

  5. Emmelinda schreef:

    Ik denk dat dit al kan alleen weten we dat niet. Oke, misschien nog niet bij Pizza Hut maar het zou me niks verbazen als dat in de toekomst waarheid is ;-). Geen idee waar ze gegevens kunnen koppelen. Griezelig hoor. Al heb ik niks te verbergen 😉

    Like

  6. datzalwel schreef:

    Een vreselijk idee. Zo wil je nog geen honderd worden.
    Groetjes.

    Like

  7. Blog Zonder Naam schreef:

    ….Op zo’n telefonste zou je toch accuut een Trojaans paard afsturen!!!
    Maar ja de vooruitgang hé… ’t is niet altijd een verbetering!

    Like

  8. Billy schreef:

    whahahaha!
    Big Brother komt steeds dichterbij…

    Like

  9. oma schreef:

    Ha Jan,

    Vreemd dat de telefoniste alles van je weet, maar blijkbaar niet in staat is te zien waar je vandaan beld.
    Zit er toch nog een buck in het systeem.
    Maar de werkelijkheid is niet verweg. oma

    Like

  10. rietepietz schreef:

    Ja we zijn angstaanjagend op weg naar zo’n gesprek .Mijn angst daarvoor laat me ook altijd héél spaarzaam zijn met mij data verstrekken .Wie ze niet nodig heeft om iets te bezorgen krijgt géén adres ,postcode of telefoonnummer .
    Tegenhouden kan ik het niet maar ik wél proberen zo min mogelijk “sporen”achter te laten !

    Like

  11. Jeroen schreef:

    Laten we hopen dat het niet zover zal komen J@n.

    Like

Geef een reactie

