“In mei leggen alle vogeltjes een ei, behalve de Koekoek en de Spriet, die leggen in de meimaand niet”.
Dit is een rijmpje wat ik al op heel jonge leeftijd leerde van mijn grootvader.
Fijne dag nog. Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. uhhhh Jan, kan niets zien….. ligt het aan mij????

    Like

  2. miss Marple schreef:

    Ahhhhh….dat beessie, opeens zijn alle kleintjes weg en zij kwam nog met een worm aan gevlogen. 😦

    Like

  3. Blog Zonder Naam schreef:

    De zwaluwen zijn hier en daar in de schuren volop aan het nestellen, knappen oude nesten op en bouwen hier en daar weer nieuwe…
    Probleem van de koptekst is opgelost… Blog is leesbaar op twee side’s

    Like

  4. Mariet schreef:

    Dat versje ken ik ook
    Hier niet veel vogelnestjes in de tuin, ivm de buurpoes ….
    Maar wel veel vogels die met de kippen mee eten …
    Dus leven genoeg in de brouwerij
    Leuk filmpje trouwens
    Grt en knuff van mij.

    Like

  5. Suske schreef:

    één van mijn kat’ers trekt iedere dag op jacht om telkens uitgeput en teleurgesteld terug te keren zonder buit. Gelukkig voor die vogeltjes.
    fine dag J@n !

    Like

  6. Jerommeke schreef:

    Prachtig filmpje J@n.
    En rijmen kun je ook al als de beste.
    Geniet van het mooie lenteweer.

    Like

  7. Billy schreef:

    tja, kleintjes worden groot en op een dag is het tijd om er op uit te vliegen…
    Van een spriet had ik nog nooit gehoord, maar gelukkig is Google er om meer te weten te komen… 😉

    Fijne dag nog, J@n!

    Like

  8. rietepietz schreef:

    Geweldig natuurlijk als het nestje zó zichtbaar zit en je het hele gebeuren kunt filmen !
    Hier genieten we nu van het tweede merelnest dit jaat en er móet ergens een mussennestje zitten ,we zien ze af en aan vliegen in de klimop maar we kunnen niéts zien !Het blijft bijzonder om te zien hé!

    Like

  9. oma schreef:

    Ha Jan,

    Dat rijmpje ken ik ook nog.
    Ja mei we worden al weer blij. oma

    Like

  10. gewoonanneke schreef:

    Ik kende dat rijmpje ook alleen niet met de Spriet maar met de Griet, een oude benaming voor de Grutto, weet niet of het klopt want die broeden gewoon wel in mei maar dat is denk ik gedaan voor de rijm.

    Like

Geef een reactie

