Wetenschappers zijn het er over eens: alcohol maakt slimmer. De uitkomst is niet dat u nu kunt zuipen totdat u erbij neervalt en dan een IQ van Einstein ontwikkelt. Het onderzoek wijst wél uit dat mensen na het nuttigen van alcohol beter worden in het creatief oplossen van problemen. De Amerikaanse studie werd uitgevoerd door de University of Illinois en liet onder meer zien dat de proefpersonen meer innovatieve antwoorden gaven op vragen, wat leidde tot meer juiste antwoorden tijdens een geheugentest. Tijdens de test keken veertig sociale drinkers naar een animatiefilm. De ene helft kreeg wodka totdat het alcoholniveau in hun bloed tot 0,75 promille was opgelopen. De andere groep ging nuchter de test in, zo weet CBS News. Bij het antwoorden op de vragen van de geheugentest bleken de mensen die alcohol hadden genuttigd vaker tot een goed antwoord te komen. De nuchtere personen kwamen tot zes goede antwoorden, de wodkadrinkers tot negen. Ook waren de nuchtere proefpersonen langzamer (15,2 seconden tegen 11,5 seconden) met het beantwoorden. De conclusie van de wetenschappers: een beetje alcohol bevordert het creatief oplossen van problemen.
Kijk, dat heb ik altijd al geweten, maar nu hoor je het ook eens van een ander. 😉
Fijne dag nog. Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. ooooh ….. Jan….
    daarom kan ik zo goed creatief problemen oplossen, hihihi……
    trusten

    Like

  2. datzalwel schreef:

    Daar moet je wetenschapper voor zijn om daarop te komen.
    Groetjes.

    Like

  3. miss Marple schreef:

    Grinnnnnnn….aha..nu begrijp ik ‘hoe jij zo slim bent geworden!! 😉 Nou laat ik nu net een vieuxje-cola op hebben! Eens kijken of het werkt. 🙂
    Slaap lekker Jan. Groetjes Mar

    Like

  4. Geronimo schreef:

    Ha ha, ja ik las het ook en heb er dus maar gauw eentje genomen.
    PROOST!

    Like

  5. Leo's mening schreef:

    Je IQ blijkt pas echt gestegen als je je na twee glazen nog realiseert dat je nu moet stoppen, niet meer moet rijden als je onverhoopt toch door wilt gaan met drinken, en dat de mensen om je heen leuker zijn dan voorheen. Veel drinkers worden dan pas vervelend. Is nu de conclusie gerechtvaardigd dat vervelende mensen vaak een hoger iq hebben??? Of is dat te ver door gedacht?

    Like

  6. Marianne schreef:

    Hahaha…is dat even mooi meegenomen..

    Ik ga er straks eentje nemen..proost J@n..

    Liefs Marianne

    Like

  7. oma schreef:

    Ha Jan,

    Kan me er iets bij voorstellen, je geremdheid is minder, dus je volt je ontspanner.
    eigenlijk wel bezopen dat het zo is, of heb je dan te veel gedronken. oma

    ot, Big Ben Plastic Regenkleding, ken ik eigenlijk niet meer, zou het vergeten kunnen zijn, maar als kind droeg ik wel regenkleding.

    http://www.catawiki.nl/catalogus/suikerzakjes/type-verpakking/zakjes/1912325-big-ben-plastic-regenkleding

    Like

  8. rietepietz schreef:

    Weer zo’n bezopen onderzoek maar … hier zou zeker wel een kern van waarheid in kunnen zitten , met een beetje alcohol heb je minder last van remmingen en misschien heeft dat wel dit effect .Ik ga nu éven m’n intelligentiemedicijntje inschenken 😉

    Like

Geef een reactie

