Een Belg komt een café binnen en vraagt: Waar is het toilet?’
De eigenaar antwoordt: ‘Die is verstopt.’
En de Belg zegt: ‘ Allee ik vind em wel

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Een Belg maakt zijn eerste zeereis.
Na enkele dagen vraagt de kapitein hem of alles naar wens is.
‘Fantastisch!’ zegt hij. ‘En reuze handig, die wasmachines in de
muur.
Wat daar niet allemaal in gaat…’

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De Belgen gaan hun eerste raket lanceren.
En,’ vraagt een verslaggever, ‘waar gaat de reis naartoe?’
‘Nou,’ zegt een Belgische astronaut, ‘wij gaan naar de zon.’
‘Naar de zon?’ vraagt de reporter. ‘Maar daar is het toch veel te
heet?
Bent u niet bang dat de raket zal smelten?’
‘Nou nee,’ lacht de Belg, ‘wij zijn niet gek, hoor. We gaan
natuurlijk ’s nachts!’

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Een loodgieter uit West-Vlaanderen krijgt de opdracht om een defecte w.c.te gaan herstellen in Oostende op de derde verdieping.
De loodgieter belt aan en er komt een vrouwtje met hoofddoek op het balkon te staan en roept naar beneden: ‘Wat jij hebbe moete?’
De loodgieter: ’t Is voor uw schijthuis dat niet wilt wareke!’
Waarop de vrouw zich omdraait en tegen d’r man zegt: ‘Achmed voor jou, iemand van Sociale Dienst’…

++++++++++++++++++++++++++++++

Nadat hij in Parijs zeer uitgebreid heeft gegeten vraagt een Nederlander naar de rekening.
De kelner presenteert hem het briefje waarop de eindsom van 19,99 Euro
genoteerd staat.
De Nederlander legt twee briefjes van tien neer en wacht ostentatief op het wisselgeld.
De kelner overhandigt hem die ene cent tezamen met een pakje condooms.
‘En waaraan dank ik deze attentie?’, vraagt de Nederlander.
‘Ach’, zucht de kelner, ‘ik wil voorkomen dat gasten zoals u zich
voortplanten.’

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Voor mijn Belgische vrienden zou ik willen zeggen; Het is niet persoonlijk bedoeld hoor!
Ik wens je een plezante zondag verder. Houdoe.

Over J@n.

't Is me toch wat allemaal;-)) Mijn bedoeling is het dus helemaal niet om hoogdravende blogs te schrijven, maar enkel en alleen maar om de mensen die me bezoeken te vermaken en een glimlach is mijn beloning. Dus puur voor het vermaak met een enkele keer een ernstige noot moet ook kunnen.

»

  1. die Belgen toch,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    plezant hihihi

    Like

  2. miss Marple schreef:

    Hahahaaaaa….dit zijn weer een paar mooie week-afsluiters Jan! 🙂 Leuk zijn ze!
    Groetjes van mij en een fijne zondag.

    Like

  3. sillymetalking schreef:

    die is verstopt….. erg funny!! Die ga ik hoop ik onthouden, de kinderen zitten in de moppenfase dus dat wordt lachen van de week 😉 Thanks!!

    Like

  4. i br schreef:

    Ja, Jan, wij belgen hebben ook heel wat moppen over “dollanders”, je hebt geluk ik kan geen mop onthouden !! 🙂 geniet van het weekend !

    Like

  5. corfianza schreef:

    De Belgen komen er weer bekaaid vanaf J@n goed dat het niet persoonlijk is, Maar moet zeggen ze zijn weer goed!!

    Like

  6. Leo's mening schreef:

    Het blijft leuk dat Belgen-bashen….haha!

    Like

  7. vlinder schreef:

    hahaha heerlijke humor weer zo op de zondag;)
    Kom ik nét van Joke haar weblog vandaan waar ook geweldige mopjes staan en zo is de zondag weer helemaal goed hé;)
    Fijne zondag Joke en Jan met liefs van mij…;)

    Like

  8. rietepietz schreef:

    Belg of niet ,ze zijn reuze leuk ! Er zijn natuurlijk ook genoeg mopjes waar de Nederlandse zuinigheid de hoofdrol speelt 😉 daar voel ik me óók niet op aangesproken hoor ,of door vrouwonvriendelijke mopjes …kom maar op 😉

    Like

  9. datzalwelke schreef:

    Maar dat geheugen hé. Ik zal er wel weer geen een onthouden.
    Groetjes.

    Like

  10. oma schreef:

    Ha Jan,

    Ze blijven leuk, de Belgen zijn nu ook moppen over Hollanders aan het bedenken. oma

    Like

  11. Jeroen schreef:

    Whahaha, ze zijn weer sterk J@n!

    Like

Geef een reactie

